شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

حسین مسافرآستانه در غرفه سینماپرس

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری: : میزان پایبندی به اخلاق رسانه ها را از یکدیگر متمایز می‌کند

حسین مسافر آستانه در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌‌ها

سینماپرس: حسین مسافر آستانه مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری پیرامون ضرورت وجود اخلاق در رسانه ها گفت: میزان پایبندی به اخلاق رسانه ها را از یکدیگر متمایز می‌کند

مسافر آستانه با حضور در غرفه سینماپرس در آخرین روز از نمایشگاه مطبوعات در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: اخلاق مهمترین عنصری است که یک رسانه را به انجام وظیفه واقعی اش موظف می کند؛ به تعبیری دیگر وجود اخلاق در رسانه ها موجب می شود تا مسائل پیرامون بدون حب و بغض مورد انعکاس قرار بگیرند.»

وی ادامه داد: «وقتی رسانه ها اخلاق را در راس امور خود قرار دهند، حقیقت را بازگو می کنند. اخلاق به مانند یک ترمز بازدارنده ای می ماند که خبرنگار و روزنامه نگار را از انعکاس اخبار کذب و غیر واقعی دور نگه می دارد.»

وی افزود: «متاسفانه گاهی در جامعه شاهد بی اخلاقی برخی از رسانه ها در درج اخبار هستیم که این بی اخلاقی می تواند لطمه بزرگی به حرفه ای شدن یک رسانه وارد کند. رسانه ها نباید تحت تاثیر موجی از حواشی و شایعات قرار بگیرند و باید عادلانه رفتار کنند.»

این مدیر در ادامه صحبت های خود بیان داشت: «رسانه ایی که در کشور فعالیت می کند به دلیل ویژگی های جمهوری اسلامی ایران و پایبندی ایمانی به دین مبین اسلام باید اخلاق رسانه ای را رعایت کند. میزان پایبندی به اخلاق، رسانه ها را از یکدیگر متمایز می کند.»

وی در پایان اظهار داشت: «اگر رسانه ها اخلاق را به طور کامل رعایت کنند می توانند در آینده ای نه چندان دور حرفه ای شوند؛ ما در حال حاضر رسانه حرفه ای کم داریم دلیل آن هم عدم رعایت اخلاق رسانه ای است.»

نظرات

  • زهرا ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ - ۲۳:۵۷
    0 0
    حقیقتا اقای مسافر یکی از با اخلاقتری مدیران

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.