دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

مدیر انجمن سینمای جوان مشهد در گفتگو با ما:

حمایت های مالی انجمن سینمای جوان از فیلمسازان باید بیشتر شود

آرم انجمن سینمای جوانان ایران*

سینماپرس: نسرین شاه محمدی مدیر انجمن سینمای جوان در شهر مشهد در گفتگو با خبرنگار سینماپرس از لزوم بیشتر شدن حمایت های مالی از فیلمسازان جوان سخن گفت و اظهار داشت: استقبال مردم در سال جاری از کلاس های انجمن بسیار خوب بوده است.

نسرین شاه محمدی در ابتدای این گفتگو تصریح کرد: کلاس های آموزشی کاربردی تر شده اند اما باید حمایت های مالی انجمن سینمای جوانان ایران از فیلمسازان بیشتر شود تا ما شاهد اتفاق های بهتری باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر گام اول دوره هفت ماهه فیلمسازی را کنار گذاشته ایم و یک هفته است که وارد گام دوم این مرحله شده ایم.

شاه محمدی در ادامه افزود: استقبال از کلاسهای آموزش در شهر مشهد بسیار خوب بوده و این استقبال به گونه ای بود که حتی پس از اتمام دوره برگزاری آزمون نیز متقاضیان بسیاری مراجعه می کردند و ما مجبور به رد آنها می شدیم.

وی با اشاره به کلاس های آموزشی انجمن اظهار داشت: ما در حال حاضر مشغول برگزاری کلاس های تک درس کارگردانی و کلاسهای سالانه در دو بخش ۱۷ تا ۲۵ سال و بخش بزرگتر هستیم که استقبال ۱۷ تا ۲۵ ساله ها بسیار بیشتر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به عدم برگزاری کلاس های تک درس اظهار داشت: یکی از دلایلی که قادر به برگزاری کلاسهای بیشتر در بخش تک درس نیستیم عدم وجود فضا برای انجمن است.

مدیر آموزشی انجمن سینمای جوان شهر مشهد درباره همکاری این انجمن با هنرجویان در امر فیلمسازی اظهار داشت: نحوه انتخاب هنرجویان برای فیلمسازی به این گونه است که در کلاس های آموزش کارگردانی مستند، داستانی و تجربی اساتید افراد علاقه مند و مستعد را انتخاب کرده و یک میلیون تومان در اختیار وی برای کمک هزینه ساخت اولین فیلم کوتاه قرار می دهیم و پس از ساخت فیلم اگر اثر مورد استقبال اساتید قرار گرفت برای فیلمسازی طرح هایشان در شورای حرفه ای مطرح می شود و بودجه های بهتری برای ساخت فیلم در اختیارشان قرار می گیرد.

شاه محمدی در پایان با معرفی فیلم های در دست ساخت انجمن اظهار داشت: فیلم «مات» به کارگردانی آقای داودی، فیلم «گچ و دل» به کارگردانی آقای محمد صادقی در دست ساخت داریم و ۴۶ فیلم دیگر برای تولید داشته ایم و اکثر آنها از طرف انجمن تنها از لحاظ تجهیزاتی حمایت شده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.