شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹

در گفتگو با ما

رئیس سینمای جوان سنندج: تجهیزات فنی ما پاسخگوی تولید و آموزش فیلمسازان نیست

سیروس سنایی

سینماپرس: سیروس سنایی رئیس انجمن سینمای جوان شهر سنندج در گفتگو با سینماپرس با اشاره به ضعف این انجمن در تأمین تجهیزات فنی اظهار داشت: تجهیزات فعلی ما پاسخگوی تولید و آموزش در انجمن نیست.

سنایی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: همانطور که می دانید سینما یک هنر و علم مدرن است و روز به روز نیازمند تجهیزات جدید و مدرنی است که متأسفانه به دلیل حمایت های ضعیف استانی تجهیزات ما به روز نشده و نمی توانند پاسخگوی تولید و آموزش باشند و ما ناچاریم خود را با امکانات موجود وفق دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو کلاس تک درس تدوین و عکاسی در این انجمن علاوه بر کلاس های فیلمسازی برگزار می شود. ما به دلیل عدم حمایت مسئولان استانی و کمبود فضا نتوانستیم کلاس های بیشتری در انجمن دایر کنیم. متأسفانه بودجه فرهنگی استان ناچیز است و بودجه در نظر گرفته شده برای سینما آنقدر محدود است که دست ما را برای هر کاری بسته است.

مدیر انجمن سینمای جوان شهر سنندج در ادامه افزود: انجمن سینمای جوان سنندج در سال ۱۳۶۶ فعالیت خود را آغاز کرد که از همان ابتدا نیز با استقبال خوب هنرجویان روبرو شد و در تمام این سالها خروجی های خوبی نیز از آن شاهد بودیم.

وی در ادامه افزود: شکل آموزشی در انجمن تغییر بزرگی کرده و بیشتر از هر چیز به سمت عملی شدن پیش رفته است که به عنوان یک هدف بسیار خوب است. شکل آموزشی جدید در ۷ ماه صورت می گیرد و برای اظهار نظر راجع به این شکل آموزشی باید صبر کنیم و ببینیم که چه خروجی هایی خواهند داشت.

سنایی در پایان تصریح کرد: خواسته ام از مسئولان استانی این است که اگر چه امکانات معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر سنندج محدود است اما به ما کمک بیشتری کنند و بودجه هایی که به سینما اختصاص می دهند را افزایش دهند. تا امروز متأسفانه مدیران استانی این مسائل را نادیده گرفته اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.