یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳

تجلیل از "ویتوریو گاسمن" در جشنواره فیلم "ونیز"

ویتوریو گاسمن

مسئولان شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم "ونیز" از "ویتوریو گاسمن" در این دوره از جشنواره تجلیل می کنند.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مسئولان جشنواره فیلم "ونیز" اعلام کردند که قصد دارند به مناسبت دهمین سالروز درگذشت بازیگر بلند آوازه و مطرح ایتالیایی به نام "ویتوریو گاسمن" طی مراسمی در شصت و هفتمین دوره این جشنواره ایتالیایی از وی تجلیل به عمل آورند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، مسئولان جشنواره با اکران فیلم مستندی درباره زندگی وی به نام "ویتوریو از گاسمن می گوید" (Vittorio tells about Gassman) از این بازیگر برجسته ایتالیایی تجلیل می کنند.
این فیلم مستند که در 88 سالگی "گاسمن" توسط "جیانکارلو اسکارچیلی" تهیه شده است درباره زندگی شخصی و دوران فعالیت هنری او به عنوان بازیگر است.

"آلساندرو گاسمن" فرزند "ویتوریو گاسمن" درباره نمایش فیلم مستندی از پدرش در جشنواره گفت: با اکران این فیلم بسیاری از ابهاماتی که درباره زندگی پدرم وجود دارد رفع می شود.

علاوه بر فیلم مستند "ویتوریو از گاسمن می گوید"، بهترین اثر این بازیگر بزرگ ایتالیایی به نام "بوی خوش زن" به کارگردانی "دینو ریسی" نیز در این جشنواره اکران می شود.

همچنین مسئولان جشنواره از پیوستن کارگردان آلمانی-ترکیه ای به نام "فاتیح آکین" به هیئت داوران این جشنواره ایتالیایی نیز خبر دادند.

"آکین" سال گذشته برای کارگردانی فیلم "آشپزخانه روح" (Soul Kitchen) جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم "ونیز" را از آن خود کرده است.

جشنواره فیلم "ونیز" که در چند سال اخیر با پیشرفت های زیادی همراه بوده است دارای 7 بخش متفاوت است که فیلم های حاضر در این جشنواره ایتالیایی در این بخش ها با یکدیگر به رقابت می پردازند.

شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم "ونیز" یک سپتامبر برابر با 10 شهریور سال جاری در شهر "ونیز" ایتالیا آغاز می شود و تا 11 سپتامبر برابر با 21 شهریور ادامه دارد.

انتهای پیام/س


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.