شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۹

خاطرات خلبانان ايجکتي تدوين مي شود

راحله صبوری-نویسنده

راحله صبوري که چندي پيش کتاب "کوچه نقاش ها" با تدوين او منتشر شد، در حال گردآوري خاطرات خلبانان نيروي هوايي است


به گزارش خبرگزاري سينماي ايران، راحله صبوري که چندي پيش کتاب "کوچه نقاش ها" با تدوين او منتشر شد، در حال گردآوري خاطرات خلبانان نيروي هوايي است.وي دراين باره گفت: در حال جمع آوري خاطرات 10 نفر از خلبانان نيروي هوايي که فرود اضطراري(ايجکت) داشته اند هستم، واقعيت اين است که سرتيپ احمد مهرنيا در يک جلسه در دفتر آقاي سرهنگي اين خلبانان را معرفي کردند. در آن جلسه آقاي سرهنگي اين کار را به من پيشنهاد کردند و گفتند پروژه خيلي خوبي است. به هر حال با توجه به مطالبي که شنيده بودم و گوشه اي از اين خاطرات را هم که شنيدم تدوين اين خاطرات برايم خيلي جالب بود و همان جا چشم بسته قبول کردم.

وي ادامه داد: اين خلبانان، جزو خلباناني بود که هواپيماهاي آن‌ها مورد اصابت موشک عراقي ها قرار گرفته بود و فرود اضطراري داشتند. بعضي از اين خلبانان در خاک عراق سقوط کردند و اسير شدند و بعضي هم در داخل خاک ايران سقوط کردند و بعدا با يک ماجراهايي خودشان را نجات داده‌اند و به پايگاه برگشته‌اند.

در همين رابطه احمد مهرنيا که کتاب "حمله به الوليد" را در مورد عمليات هاي نيروي هوايي با تدوين او منتشر شده و اين خلبانان را به راحله صبوري معرفي کرده در اين باره گفت: من براي نوشتن خاطرات خلبانان از آقاي سرهنگي در خواست نويسنده اي کردم که ايشان هم خانم صبوري را پيشنهاد کرد و بعد طي جلسه اي ايشان قبول کرد که خاطرات اين خلبانان را که در جنگ حضور داشتند و ضمن اصابت موشک دچار سانحه شده و مجبور به فرود اضطراري شده بودند را تدوين کنند.

وي ادامه داد: پيش‌بيني ما ده نفر بود که تا الان هم دو نفر تمام شده و با ديگر خلبانان هم صحبت کرده ام و بعد از اينکه کار اين دو کتاب تمام شد بايد هماهنگ کنم که اين کار صورت بگيرد.

سرتيپ مهرنيا در مورد اسامي اين خلبانان هم افزود: اسامي اين دو خلبان که تدوين خاطراتشان انجام شده،يکي محمد غلام حسيني است که کار تدوين خاطراتش تمام شده و در حال ويرايش است و خلبان دوم هم تقي آريان‌پور است که در حال انجام است.بقيه اين خلبانان هم با آنها صحبت شده و بايد هماهنگي هاي لازم انجام دهم که اسامي آنها بعدا اعلام خواهد شد.

همچنين مرتضي سرهنگي؛ مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري گفت: يکي از طرح‌هاي مهم سال جاري دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري، طرح جمع‌آوري و انتخاب خاطرات خلبانان ايراني است که زنده مانده‌ و خاطرات خود را مکتوب کرده‌اند.

انتهاي پيام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.