یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۷

بررسی افزایش قیمت بلیت سینماها/۵

ثقفی: عدم حمایت دستگاه ها و نهادهای مختلف فرهنگی از هنرهفتم باعث افت ۲۰ درصدی مخاطب شده است

علی اکبر ثقفی در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: علی اکبر ثقفی تهیه کننده و کارگردان سینما در رابطه با افزایش فروش ۲ میلیارد تومانی سینماها در نوروز ۹۶ که همراه با کاهش نگران کننده بیش از ۲۰ درصدی مخاطب همراه بوده است گفت: سینما به حمایت جدی و تبلیغات فراوان نیاز دارد و عدم حمایت دستگاه ها و نهادهای مختلف فرهنگی دولت و شهرداری از هنرهفتم باعث افت ۲۰ درصدی مخاطب شده است و اگر دستگاه های مختلف از سینما حمایت کنند دیگر شاهد ریزش مخاطب نخواهیم بود.

کارگردان فیلم سینمایی «هلن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما طی سال های اخیر مخاطبان خفته ای داشتیم که بر اثر تبلیغات آثار سینمایی در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بیدار شدند و به سالن های سینما آمدند و موجبات رونق گیشه سینماها و فروش میلیاردی و بالای فیلم ها را رقم زدند و از زمانی که این تبلیغات در شبکه های ماهواره ای ممنوع شد ما شاهد ریزش تعداد کثیری از این مخاطبان بودیم.

وی ادامه داد: البته سازمان صدا و سیما با تدبیر جدی در سال گذشته از آثار سینمایی حمایت کرد و هزینه ای بابت تبلیغات از صاحبان فیلم ها دریافت نمی کرد اما حمایت های سازمان صدا و سیما کافی نبود و نتوانست همانند تأثیری که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بر مخاطبان داشتند آن ها را به سالن های سینما بکشاند.

ثقفی سپس با تأکید بر اینکه ۴-۵ فیلمی که فروش بسیار بالایی طی یک سال گذشته داشتند همگی از تبلیغات فراوان شهری بهره می بردند اظهار داشت: متأسفانه امکان تبلیغات شهری برای همه فیلم ها فراهم نیست؛ یک بیلبورد ساده در یکی از اتوبان های تهران ماهانه ۷۰ میلیون تومان هزینه دارد و اغلب تهیه کنندگان بخش خصوصی نمی توانند چنین هزینه های گزافی را برای تبلیغات فیلم های شان داشته باشند و از این رو آثارشان در زمان اکران شکست می خورد. تبلیغات رکن بسیار مهمی برای فروش بالای یک اثر سینمایی است البته بنده منکر این قضیه نیستم که هر فیلمی لیاقت فروش بالا را ندارد و کیفیت یک فیلم سینمایی هم بسیار در فروش آن موثر است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» خاطرنشان کرد: در زمانه ای که همه کالاهای اساسی با افزایش قیمت چند برابری مواجه شده اند و در طول یک سال یک ساندویچ افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی داشته سینما نمی تواند روی همان نرخ گذشته اش بماند و قطعاً باید بهای بلیت آن نیز افزایش پیدا کند تا هزینه های سالن های سینما و... بتواند از قبل آن تأمین شود اما آنچه بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد شناور شدن نرخ بلیت سینماها است.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، کانون کارگردانان سینمای ایران، جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما و شورای صنفی نمایش باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی به یک فرمول جامعی دست پیدا کنند تا بر اساس این فرمول قیمت بلیت سینماهای کشور بر اساس درجه کیفی سالن های سینما، موقعیت جغرافیایی، روز و ساعت نمایش و... شناور شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «همه چیز برای فروش» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: قطعاً اگر چنین اتفاقی رخ دهد همه مردم از هر قشر و طبقه اجتماعی می توانند به راحتی در سالن های سینما حضور پیدا کرده و فیلم های روز سینمای ایران را تماشا کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.