شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

بررسی جایگاه هنر انقلاب در سینما/۳

الماسی: در شرایط فعلی پرداختن به مفهوم هنر انقلاب اسلامی از نان شب هم واجب تر است/ سینما و تلویزیون نباید آب به آسیاب دشمن بریزند!

جهانگیر الماسی در میزگرد آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با جایگاه هنر انقلاب اسلامی در سینمای کشور و ضرورت تقویت آن گفت: در شرایط فعلی پرداختن به مفهوم هنر انقلاب اسلامی با تمامی توان از نان شب هم واجب تر است چرا که ما از یک سو با تهاجم فرهنگی دشمنان قسم خورده مان مواجه هستیم و از سوی دیگر برخی افراد از درون کشور نیز با برخی تولیدات شان در راستای اهداف انقلاب عمل نمی کنند و بیشتر برای خوش آمد غربی ها فعالند.

کارگردان فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سازمان صدا و سیما زبان گویای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ این سازمان باید همواره در پی آن باشد تا بر اساس اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی مبادرت به تولید و پخش فیلم و سریال کند اما متأسفانه ما گاهی اوقات شاهد نمایش تولیداتی در تلویزیون هستیم که در راستای منافع انقلابی نیستند به عنوان نمونه در همین اواخر سریالی را شاهد بودیم که مردم را تشویق می کرد اگر نان شب هم ندارند همه زندگی خود را به آتش بکشند و در این شرایط بغرنج اقتصادی به کشورهای اطراف سفر کنند و پول کشور را تبدیل به دلار کرده و آن را در ترکیه و امثال ترکیه و کشورهای اطراف خرج کنند!

وی ادامه داد: این اتفاقات در حالی است که ما متأسفانه کمتر شاهد تولید و پخش سریال هایی هستیم که در آن ها فرهنگ و آرمان های انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت از خودگذشتگی و مقابله با استعمارگران ترویج شود. این اتفاقات نیازمند تدبیر فوری و جدی از سوی مسئولان کشور است و نباید بیش از این سینما و تلویزیون ما آب به آسیاب دشمن بریزند و بر اساس منافع آن ها گام برداند.

الماسی سپس با بیان اینکه ما امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن هستیم که به مفهوم انقلاب اسلامی برسیم اظهار داشت: ما باید بدانیم انقلاب چیست؟ انقلابی کیست؟ آیا انقلاب عمر و زمان دارد؟ ما باید بدانیم که چه تعلقاتی را ارزشمند می دانیم؟ ما باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا نیروهایی که به واسطه وقوع انقلاب وارد عرصه فرهنگی و هنری شده اند امروزه توسط کسانی که در جایگاه قدرت نشسته اند حمایت می شوند و اگر حمایت نمی شوند دلیل آن چیست؟

این سینماگر یادآور شد: شهید آوینی تمام تلاش خود را به کار برد تا هنر انقلابی را در کشور جا بیندازد اما متأسفانه به دلیل فرصت اندک و مشغله هایش زیادش نتوانست کارش را تا نهایت پیش ببرد و پس از آن ما به دلیل ضعف های متعدد مدیریتی در کشور و به ویژه در حوزه مدیریت فرهنگی نتوانستیم هیچ پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته باشیم و چراغ هنر و فرهنگ انقلابی که پس از پیروزی این واقعه مبارک به واسطه تلاش ها و دغدغه های عده ای از بهترین جوانان وطن روشن شده بود اینک رو به خاموشی گذاشته است.

بازیگر فیلم سینمایی «دیگه چه خبر؟» تصریح کرد: متأسفانه طی سال های اخیر توجه به هنر مهم و ارزنده انقلابی روز به روز بیشتر دچار نزول و افول شده است و این برای همه دغدغه مندانی که سال های عمرشان را برای ترویج روحیه انقلابی در حوزه های فرهنگی و هنری صرف نموده اند دردناک است.

وی در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: سینما و تلویزیون ایران نباید جایی برای اشاعه تفکرات دگر اندیشان و روشنفکرمآبان و مدیران لیبرال مسلک باشد و همه ما باید دست در دست هم دهیم و با اتحاد، یکپارچگی فرهنگ و هنر انقلابی را در تمام ارکان فرهنگی و هنری کشور جاری سازیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.