کل اخبار:298
-
۱۳۹۴-۰۳-۱۱ ۰۹:۱۶
نقد فیلم های در حال اکران؛
«نهنگ عنبر»؛ فیلمی نازل و پیش پا افتاده که اصلاً شبیه سینما نیست!
سینماپرس: علیرضا انتظاری/ «نهنگ عنبر» جدیدترین ساخته سینمایی سامان مقدم که به تازگی روانه اکران شده است، فیلمی نازل و پیش پا افتاده است که علیرغم تمامی تلاش های سازندگانش برای جذب مخاطب در این رابطه نمی تواند خوب عمل کند. چرا که هیچ شباهتی به سینما ندارد و تنها هجویه ای به تمام معنا پر از کنایه های سیاسی و اجتماعی است!
-
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۱۱:۵۶
نقد فیلم های در حال اکران؛
«من دیه گو مارادونا هستم»؛ آشفته بازاری زننده با چاشنی شبه روشنفکری!
سینماپرس: علیرضا انتظاری/ «من دیه گو مارادونا هستم» فیلمی روده دراز و و پرگو است که همراه با میزانسن های درهم و بازی های بسیار بد شبیه به آشفته بازاری مهوع برگرفته از سریال های نازل تلویزیونی شده و به نوعی در امتداد سینمای شبه روشنفکری توکلی است که با «آسمان زرد کم عمق» ثابت کرد در ورطه ای غریب گرفتار شده و دیگر نمی تواند به روزهای اوج خود باز گردد!
-
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۰:۳۹
گام به گام با فیلم های فجر
«بوفالو»؛ فیلمی که برای مردم ساخته نشده است
سینماپرس: رضا مرتضوی/ فیلم سینمایی «بوفالو» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی فیلمی پیچیده است که به دلیل وامداری سازنده اش نسبت به سینمای مدرن غربی نمی تواند مخاطبان ایرانی را از خود راضی نگه دارد.
-
۱۳۹۳-۱۰-۲۰ ۱۳:۱۰
نگاهی کوتاه به جدیدترین اثر هومن سیدی
«سیزده»؛ ناکام در نوآوری و سرشار از عصبانیت!
سینماپرس: رضا مرتضوی/ دومین اثر هومن سیدی همانند فیلم اولش فیلمی سرشار از عصبانیت و به شدت بدآموز است؛ فیلمی با تاثیرات مخرب و منفی برای نوجوانان که منجر به خلق یک «درام» مجنون شده است.
-
۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۱۵:۳۱
نگاهی به فیلم نامزد اسکار ۲۰۱۵
«دختر گمشده»؛ رویکرد فینچر از تعلیق و معما به ماجرا
سینماپرس: عباس کریمیعباسی/ «دختر گمشده»؛ فیلمی از دیوید فینچر است که از نامزدهای اسکار ۲۰۱۵ است و به نظر می رسد که جوایز متعددی را از آن خود کند. این فیلم در حال اکران اگرچه مولفه های فینچر را داراست اما نقظه عطفی در آثار وی به شمار می رود.
-
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۰:۵۴
نگاهی به اولین تجربه مهشید افشارزاده؛
كشش درام؛ حلقه مفقوده «پنج ستاره»
سینماپرس: حمیدغفاریان / بعد از تجربههای مختلف بازیگری، «پنج ستاره» اولین تجربه مهشید افشارزاده به عنوان كارگردان است و او این گام را با فیلمنامه، فرمی ساده و امتحان پس داده برداشته است كه می تواند آغازی بی تكلیف برای او باشد.
-
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۰:۴۹
نگاهی به آثار برگزیده اسکار
نقدی متفاوت بر فیلم دوازده سال بردگی/ هالیوود، ایالات متحده و تهدیدی به نام "جنگ های داخلی آمریکا"
سینماپرس/ فاطمه سادات ناظمی: یکی از ویژگیهای صنعت هالیوود، زمینه سازی برای پیش برد اهداف ایالت متحده آمریکا و آماده سازی افکار عمومی برای پذیرفتن نیات آن کشور است. این صنعت در طول یک صد ساله عمر خود بارها با پیشبینی و یا به عبارتی بهتر با به تصویر کشیدن طراحیهای از پیش آمادهشده به مهندسی افکار عمومی پرداخته و زمینه را برای اقدام عملی دولت آمریکا مهیا کرده است.
-
۱۳۹۲-۰۹-۲۴ ۱۴:۴۸
نتیجه بررسی های سینماپرس پیرامون نقد فیلم
نقد منصفانه به آگاهیبخشی فیلمساز و مخاطب کمک میکند
به فاصله کوتاهی از تولد سینما، نقد فیلم نیز معنا پیدا کرد، اما سوالی که در این جا مطرح است این است که آیا تمامی نقدهایی که در سینمای ایران ارائه می شود از روی علم و آگاهی و تخصصی است؟ اهالی سینما به این پرسش سینماپرس پاسخ دادهاند.
-
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۰:۱۰
نقد فیلم از منظر سینماگران/
رویینتن: نقد هیچ رسانهای را قبول ندارم/ اگر منتقدان پشت من بودند خانه سینما تعطیل نمیشد!
علی رویینتن گفت:اگر منتقدان در جلسه مطبوعاتی فیلم زمهریر پشت من به عنوان یک سینماگر ایستاده بودند به تعطیلی خانه سینما نمیانجامید.
-
۱۳۹۲-۰۷-۲۱ ۱۳:۳۹
نقد شفاهی
«به خاطر پونه» فیلمی ناقص و شعاری است
سینماپرس-گروه سینما/ جبار آذین در نقد فیلم «به خاطر پونه» گفت: جانبداری فیلم با پررنگکردن خانواده پونه و خود این کاراکتر، از زندگی لیبرالی و مانور روی تعصب مجید از به خاطر پونه یک فیلم ناقص و شعاری ساخته است.
-
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۰:۰۶
نگاهی به فیلم علیرضا داوودنژاد؛
«کلاس هنرپیشگی» معلق در روایت و ساختار فیلمسازی
سینماپرس-گروه نقد/ جبار آذین در نقد فیلم «کلاس هنرپیشگی» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، گفت: با آن که برای تلاش داود نژاد به دلیل ساخت فیلمی متفاوت و غیر کلیشه ای باید احترام گذاشت؛ اما نباید از یاد برد که «کلاس هنرپیشگی» در سینمای قصه گوی ایران مخاطب جدی مردمی ندارد.
-
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۰:۰۰
نگاهی به فیلم «دربند»/
«دربند» نقدی هوشیارانه با مناسبات نامطلوب اجتماعی است
سینماپرس- گروه نقد/ جبار آذین
-
۱۳۹۲-۰۵-۱۳ ۰۶:۱۴
نگاهی به فیلم «هیس! دخترها فریاد نمیزنند»/
هیس! ضعفها زیر موضوع گم شدهاند
سینماپرس-گروه نقد/ عباس کریمیعباسی
-
۱۳۹۲-۰۵-۰۶ ۰۹:۳۸
نگاهی به فیلم «مقاومت نهایی»
قهرمانانی که نمی توانند بمیرند!
سینماپرس-گروه نقد/مهدی شایگان
-
۱۳۹۲-۰۳-۲۶ ۰۶:۵۵
نگاهی به «تلفن همراه رئیس جمهور»/
ایده های درخشانی که پرورده نمیشوند
گروه نقد سینماپرس/ مازیار فکریارشاد
-
۱۳۹۲-۰۳-۲۵ ۱۱:۳۰
نگاهي به فيلم «ملكه»/
فارغ از دام کلیشهها
گروه نقد-سینماپرس/نساء نيكو
-
۱۳۹۲-۰۳-۱۷ ۰۹:۱۴
نگاهی به فیلم «داستان عوضی» ساخته فریدون جیرانی/
پایانی بدون شخصیتهای فراموش شده
سینماپرس-گروه نقد/ مهدی شایگان
-
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۰۴:۳۴
نگاهی به فیلمنامۀ فیلم «تلفن همراه رییسجمهور»/
ایدهای در مسلخ
سینماپرس-گروه نقد/امیررضا نوریپرتو
-
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۵:۰۴
نگاهی به فیلم «تلفن همراه رییس جمهور»/
هاشمی، احمدینژاد و تاریخ مصرفی که گذشته است
گروه نقد سینماپرس/ عباس کریمیعباسی
-
۱۳۹۲-۰۲-۲۹ ۱۴:۱۷
نگاهی به فیلم «ملکه»/
آدم های باور پذیر در لحظات دشوار نبرد
گروه نقد سینماپرس/ مازیار فکری ارشاد
-
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۲:۱۶
نگاهی به فیلم اصغر فرهادی/
فرزندان فیلم «گذشته» بازنده جنگ والدین
سینماپرس-گروه نقد/دبورا یانگ؛ هالیوود ریپورتر
-
۱۳۹۲-۰۱-۱۸ ۱۰:۰۷
نوروز در قاب شیشه ای و نگاهی به مجوعه«آب پریا»/
احیای جذابیت قصههای جن و پری
سینماپرس-گروه نقد/ مهدی شایگان
-
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۲:۲۲
پرده نقرهای نوروز و نگاهی به فیلم «تهران 1500»/
به سوی موفقیت های جهانی
سینماپرس-گروه نقد/ هومن اصلانی
-
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۱:۴۴
پرده نقره ای در نوروز با «حوض نقاشی»/
ملودرام معقول
سینماپرس-گروه نقد/مهدی شایگان
-
۱۳۹۲-۰۱-۱۲ ۱۵:۵۶
سینما در قاب شیشهای نوروز و «کودک و فرشته»/
برشی ملموس از زندگی حقیقی
سینماپرس-گروه نقد/هومن اصلانی
-
۱۳۹۲-۰۱-۱۱ ۱۴:۰۹
پرده نقره ای نوروزدر نوروز با «رسوایی»
شوخیهای تکراری برای ارائه پیامی گمشده
سینماپرس-گروه نقد/ مهدی شایگان
-
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۲:۴۲
پرده نقره ای نوروزدر نوروز با «قاعده تصادف»/
تضادهای بی قاعده یک داستان سرراست
سینماپرس-گروه نقد/مهدی شایگان
-
۱۳۹۲-۰۱-۰۶ ۱۵:۲۵
سینما در قاب شیشهای نوروز با فیلم «هنرمند»/
فیلمی فکورانه با پایانی احمقانه
سینماپرس-گروه نقد/مهدی شایگان