چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷

بازیگر «هفت سر اژدها»:

قهرمان‌های ما قهرمانان فیلم های کمدی شده اند/ سالهاست جای خالی قهرمان‌های واقعی را احساس می‌کنیم

حسن ولیخانی

سینماپرس: بازیگر «خوب بد جلف ۲: ارتش سری» گفت:‌ هر هنرمندی در هر رشته‌ای از جمله بازیگری با توجه به ذهنیتی که دارد می‌تواند در کتاب‌ها جستجو کند. به عنوان بازیگر هر وقت کتاب و رمان می‌خواندم خودم را جای کاراکترها می‌گذاشتم و تصویرسازی می‌کردم.

به گزارش سینماپرس، حسن ولیخانی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: اگر از کتابی که خوانده بودم، اقتباس سینمایی می‌شد آن را می‌دیدم تا میزان نزدیک بودنم به شخصیت را ببینم.

بازیگر «بچه مهندس ۳» افزود:‌ کتاب‌ها به من خیلی کمک می‌کردند که تصویرسازی کنم و اکنون هم که در حال کار هستیم، به روز بودن برای هر کسی لازم است. با فراگیر شدن فضای مجازی که تمرکز ما را گرفته از کتاب دور شده‌ایم.

ولیخانی گفت: حجم وسیع اطلاعاتی که در تلفن‌های همراه می‌گیریم معضل بزرگی است که جلوی تمرکز ما را می‌گیرد. تلاش می‌کنم خیلی از کتاب خواندن عقب نمانم.

چون پدرم پلیس بودم، ‌ کتاب‌های پلیسی در خانه زیاد داشتیم

بازیگر «هفت سر اژدها» افزود:‌ چون پدرم پلیس بودم، ‌ کتاب‌های پلیسی در خانه زیاد داشتیم. از کتاب های قاضی سعید تا سری کتاب های مایک هامر. کاراگاهی به نام لاوسون بود که خودم را جای او می‌گذاشتم.

ولیخانی همچنین درباره قهرمان‌سازی و قهرمان‌پروری در سینمای ایران گفت: سالهاست قهرمان نداریم. اکنون که گیشه در اختیار فیلم های کمدی است اصلا جواب نمی دهد و قهرمان های ما قهرمانان فیلم های کمدی شده اند. سالهاست جای خالی قهرمان های واقعی را احساس می کنیم. خیلی تلاش می شود تا انجام شود اما توجهی نمی شود. استادان، روانشناسان و جامعه شناسان باید در این باره بحث کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.