سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰

انتقاد شدید سلحشور به حضور بازیگران خارجی در سینمای ایران:

«آنجلینا جولی» نماد سینمای صهیونیست است/ یک تار موی بازیگران ایرانی را به بازیگران خارجی نمی‌دهم

انجلینا جولی و سلحشور

فرج الله سلحشور ضمن انتقاد شدید به حضور بازیگران خارجی در آثار داخلی، گفت: من به هیچ وجه یک تار موی بازیگران ایرانی را با صد بازیگر خارجی عوض نمی کنم. متاسفانه خودباختگی یکی از ویژگی های سینمای ما است و سینمای ما در برابر سینمای خارجی حتی یک زن بدنام احساس کوچکی و حقارت می کند.

این کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران افزود: من به هیچ وجه یک تار موی بازیگران ایرانی را با صد بازیگر خارجی عوض نمی کنم. متاسفانه خودباختگی یکی از ویژگی های سینمای ما است و سینمای ما در برابر سینمای خارجی حتی یک زن بدنام احساس کوچکی و حقارت می کند.

وی ادامه داد: اگر فردی خارجی باشد حتی اگر در کار خود ناتوان هم باشد فیلمسازان ما خود را می بازند. اگر بازیگر داخلی هزاران هنر هم داشته باشد باز هم ارزش لازم را قائل نیست. سینما عضوی از سینمای جهانی صهیونیسم است و بنیانگذار و طراح آن صهیونیست ها هستند و ما عضوی از این جامعه سینمایی هستیم نه عضوی از جامعه سینمای ایرانی اسلامی، به همین دلیل اگر از اعضای جامعه سینمای جهانی برای ساخت آثارمان استفاده کنیم امری عادی است.

سلحشور با اشاره به اینکه برای ساخت سریال حضرت موسی(ع) به بهترین نحو نیاز به یاری همه مسوولان است، خاطرنشان کرد: باید به مسوولان جمهوری اسلامی و صدا و سیما گفت که اسپیلبرگ هم دارد فیلمی برای حضرت موسی (ع) می‌سازد و این یهودی که برای صهیونیست ها کار می‌کند ماموریت دارد که تاثیر سریالی را که قرار است در ایران ساخته شود کمرنگ کند.

وی تصریح کرد: مسوولان جمهوری اسلامی اگر به ما امکانات بدهند از این فیلم جلو می افتیم و اگر بودجه و امکانات ندهند ممکن است ما شکست بخوریم هرچند اسپیلبرگ از نظر محتوایی نمی تواند موفق باشد.

فرج الله سلحشور در انتهای سخنانش گفت: اعتقادم بر این است که در خانه خدا آدم باید با کسی برود که خدا در را به روی او باز کند در حالی که بازیگران خارجی کسانی نیستند که با آن ها بتوان در خانه خدا رفت. من ضعیف ترین عوامل فیلمسازی مملکت خودمان را به فیلمسازان خارجی ترجیح می دهم.

انتهای پیام/ ف/ ا ک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.