دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱

در آیین بزرگداشت برادران دالوند عنوان شد؛

در انیمیشن به سمت داستان های کودکانه حرکت کرده ایم

بزرگداشت برادران دالوند در سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان

سینماپرس: کیانوش دالوند تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران در آیین بزرگداشتی از سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان که به او و برادرانش اختصاص داشت، گفت: با تلاش های چند سال اخیر در ایران، پیشرفت چشم گیری در حوزه انیمیشن صورت گرفته است. ما سعی کردیم در انیمیشن به سمت داستان های کودکانه حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی سینماپرس به جشنواره فیلم کودک آیین بزرگداشت برادران دالوند سینماگران عرصه انیمیشن عصرامروز دوشنبه ۱۲ شهریور در سینما فلسطین برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره با بیان اینکه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ اثر فاخر سینمایی جمع آوری شده است، گفت: افرادی که علاقه دارند این آثار را داشته باشند می توانند از موسسه رسانه های تصویری مجموعه ۴۰ فیلم منتخب از سینما در سال های پس از انقلاب را تهیه کنند.

در ادامه از ثریا قاسمی و حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی دعوت شد تا برای رونمایی از این آثار روی سن حضور یابند.

قاسمی خطاب به مخاطبان گفت: من برای پشتیبانی از فیلم «دوچ» در این جشنواره حضور دارم و دعوت می کنم که فیلم ما را ببینید.

وی سپس به تبلیغ فیلم خود پرداخت و اظهار داشت: «دوچ» فیلمی ساده و لطیف است و فکر می کنم آن را دوست داشته باشید و من پشتیبان فیلم هایی هستم که سلامت باشند و کودکان همراه خانواده هایشان بتوانند این فیلم را ببینند.

پس از رونمایی از مجموعه ۴۰ فیلم از سینمای بعد از انقلاب، داریوش و کیانوش دالوند به دعوت وحید نیکخواه آزاد مجری این برنامه روی سن آمدند.

داریوش دالوند با بیان اینکه هیچگاه مسائل کاری را به فضای خانوادگی شان وارد نکرده اند، گفت: از سال ۷۶ تا امروز که برادرانه با یکدیگر همکار بودیم،   توانستیم روابط خانوادگی و کاری مان را حفظ کنیم.

کیانوش دالوند در پاسخ به این سوال که چه افق هایی را برای کارشان انتخاب کرده اند گفت: برای کارمان افق دوری را برنامه ریزی کرده بودیم و به بازار بین المللی فکر می کردیم و تلاش کردیم تا نقص کارهایمان را در این مسیر بر طرف کنیم.

وی ادامه داد: برخلاف تصوری که از انیمیشن داشتیم، متوجه شدیم باید به روز شده و در کار خود پیشرفت کنیم به همین خاطر  واحدی را در مجموعه به نام «پژوهش و توسعه» ایجاد کردیم و ما با استفاده از این برنامه همیشه ارتقای تکنیکی داشتیم.

کارگردان انیمیشن «رستم و سهراب» با اشاره به اینکه انیمیشن های سینمایی و تلویزیونی ما هنوز در ابتدای راه هستند، گفت: افراد زیادی با کسب تجربه پیشرفت های زیادی در سال های اخیر داشته اند و ما می توانیم در صنعت انیمیشن بسیار ارتقا پیدا کنیم.

وی ادامه داد: کودکان علاقه بیشتری به انیمیشن های خارجی دارند چون کشور های خارجی سال هاست در این زمینه فعالیت کرده اند، اما درایران چند سال است که به حوزه انیمیشن وارد شده ایم و با تلاش هایی که در این زمینه شده، پیشرفت چشم گیری خواهیم داشت. من سعی کردم در انیمیشن سازی به سمت داستان های کودکانه بروم که موفق تر هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.