جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

دلیل تبلیغ شهرهای آمریکا در سینمای ایران چیست؟

لس آنجلس - تهران

کیهان: یکی از مسائلی که این روزها در سینمای ایران تبدیل به یک «جریان» شده، تبلیغ شهرهای آمریکا در فیلم هاست.

در دورانی نه چندان دور، انتخاب اسامی خارجی برای مراکز و نهادها، امری مذموم شناخته می‌شد و حتی این نوع نامگذاری به عنوان رفتاری در جهت ترویج فرهنگ غربی با ممانعت‌های قانونی مواجه می‌شد.

اما این روزها مسئولان فرهنگی نه تنها حساسیتی در مقابل این مسئله ندارند که انتخاب اسامی خارجی حتی در نهاد سینما که مسئولیت فرهنگسازی درست در جامعه را دارد نیز باب شده است. به طوری که طی یک سال گذشته، موجی از فیلم‌ها با اسامی شهرهای آمریکایی روی پرده رفتند. این موج با «تگزاس» شروع شد و به «لس آنجلس» رسید و چند فیلم دیگر نیز با عناوینی که یادآور شهرها و مناطق آمریکاست، تولید شده و در راه اکران هستند. به این ترتیب، سر در و تابلوهای تبلیغاتی فیلم‌ها، پر از اسامی شهرهای آمریکایی می‌شود.


با توجه به اینکه انتخاب این اسامی به یک یا دو فیلم خاص محدود نشده و رو به گسترش است، به نظر می‌رسد که انتخاب این اسامی نیز در جهت ترویج ابتذال و اباحه‌گری در سینما، یک اتفاق برنامه‌ریزی شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.