به گزارش سینماپرس، براساس این نظرسنجی مردم استانهای لرستان، قزوین و کردستان رکوردار دیدن برنامههای سیما هستند و درشنیدن برنامههای رادیو نیز مخاطبان کردستانی، اصفهانی و یزدی گوی سبقت را ازدیگر استانهای کشور ربوده اند.
مرکز تحقیقات رسانه ملی همچنین براساس این نظرسنجی اعلام کرد که زنان با ۸۱.۸ درصد بیش از مردان با ۸۰.۲ درصد برنامههای تلویزیون را دیده اند و درمقابل مردان با ۳۵.۵ درصد درمقابل زنان با ۲۵.۷ درصد برنامههای رادیو را گوش داده اند و این یعنی اینکه زنان بیشتر تلویزیون میبینند و مردان بیشتر رادیو گوش میدهند.
درفروردین ۹۸ که اوج حادثه سیل در چندین استان کشور بوده است مردم ۷۶.۴ درصد بیننده اخبار سیما بوده اند که دراین میان مخاطبان لرستانی، همدانی و زنجانی بیش از مخاطبان سایراستانها پای خبرتلویزیون نشسته اند.
براین اساس ۲۳.۲ درصد مردم هم اخبار خود را با شنیدن خبرهای رادیو بدست آورده اند که درمیان استانهای کشور کردستان، چهارمحال و بختیاری و فارس بیش از بقیه اخبار رادیو را شنیده اند.
درفروردین ۹۸، ۶۴.۳ درصد از مردم اخبار سیل را از صدا وسیما پیگیری کرده اند و بعد از رسانه ملی شبکههای اجتماعی با ۱۸.۴ درصد و پایگاههای اینترنتی با ۵.۴ درصد جز منابع خبری بعدی مردم برای کسب اخبار درباره سیل اخیر بوده اند.
نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان میدهد که از نظرمردم، سازمان صدا وسیما در زمینه اطلاع رسانی دقیق و لحظه به لحظه اخبار مربوط به وقوع سیل اخیر موفقتر از سایرجنبهها عمل کرده است.
آگاه سازی افکارعمومی نسبت به خطر وقوع سیل در شهرها، پیشگیری از شایعات و اخبار نادرست و مطالبه گری از مسئولان و دستگاههای ناظر به ترتیب دیگر جنبههایی بوده است که از نظر مردم رسانه ملی توانست درآنها رضایت مخاطبان را کسب کند.
براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی همچنین در فروردین ۹۸، ۵۹.۹ درصد از مردم بیننده برنامههای شبکههای استانی و ۲۱.۸ درصد هم شنونده برنامههای شبکههای استانی صدا بوده اند.
شبکههای تلویزیونی استانهای لرستان، کردستان و اردبیل بیشترین بیننده را داشته اند و درشبکههای استانی صدا هم شبکههای رادیویی استانهای کردستان، یزد و خراسان شمالی گوی سبقت را از دیگر شبکههای رادیویی استانی ربوده اند.
ارسال نظر