به گزارش سینماپرس، امین بابازاده با تاکید بر این که باید مباحث معارفی رسانه ملی ناظر به نیازهای روز جامعه اسلامی باشد، به خبرگزاری «حوزه» ابراز داشت: به عقیده بنده چنانچه برنامه ای دارای چالش نبوده و خنثی باشد، نمی تواند برای مخاطب هم ایجاد جذابیت کند به خصوص در دنیای کنونی که مخاطبان جوان ما در معرض بمباران شبهات معارفی قرار دارند.
وی افزود: البته در تولید رسانه ای باید به اصل مخاطب شناسی توجه کرد و لذا لازم است که سطح بندی در نگاه و رویکرد به مخاطب وجود داشته باشد، اما در عین حال برنامه های معارفی صدا و سیما می بایست هم چالشی و هم دارای عمق و دقت باشند.
این منتقد و تحلیلگر سینما و تلویزیون همچنین گفت: متاسفانه گاهی انسان با برنامه هایی مواجه می شود که به نظر می رسد هدفشان بیشتر پرکردن آنتن تلویزیون است و حال آن که ما باید به شکلی هدفمند به دنبال تعمیق معارف از طریق برنامه های جذاب و غنی باشیم نه این که باری به هر جهت برنامه ای تولید شده و روانه آنتن پخش شود.
وی بیان داشت: بنده معتقدم که حتی در دعوت از روحانیون در برنامه های معارفی نیز باید قبل از هر چیز ظرف رسانه و اقتضائات امروزی آن را به درستی بشناسیم و در عین حال به نیازها و مباحث روز تسلط داشته و درباره مسایل مبتلابه با حضور روحانیون و کارشناسان دینی، فضای گفتگو و دیالوگ را برقرار سازیم.
بابازاده همچنین ضمن انتقاد به رویه نگاه تجاری به شبکه های صدا و سیما و جذب اسپانسر گفت: این که برنامه های مهم در شبکه های اصلی دارای حامی باشند فی نفسه بد نیست اما این طور هم نباشد که فکر کنیم همه شبکه ها باید رویکرد تجاری و درآمدزایی داشته باشند، به عنوان مثال در شبکه مستند و یا شبکه چهار نباید این نوع نگاه وجود داشته باشد.
ارسال نظر