به گزارش سینماپرس، سید امیر سیاح دبیر ستاد رسانهای رونق تولید صدا وسیما درباره پخش میان برنامههای کوتاه «از کجا شروع کنم» و دیگر برنامههای تولیدی این ستاد گفت: این ستاد، میان برنامههای دو دقیقهای را تولید کرده که از تمامی شبکههای تلویزیون در حال پخش است. در هر یک از این میان برنامهها با عنوان «از کجا شروع کنم» موضوعات مختلفی م�{�N�نظر است؛ برخی انگیزشی است که بینندگان را تشویق به ایجاد یک کسب وکار و حرکت اقتصادی میکند و بعضی دیگر نیز با محوریت افزایش اطلاعات و بالا بردن بینش اقتصادی مخاطبان است.
وی ادامه داد: «از کجا شروع کنم»، در ۳۰ قسمت تولید شده است که به مرور از شبکههای مختلف پخش میشود؛ هر برنامه به مدت دو دقیقه است و در هر قسمت با یک کسب و کار آشنا میشویم و اطلاعات لازم شروع این کسب وکار ارائه میشود. در ادامه ۳ نفر از خبرهترین فعالان آن کسب و کار معرفی میشوند. در این میان برنامه ها، بخشی مستند گونه به نام «قهرمانان» را داریم که خبرهترین کار آفرینان کشور که بیش از ۱۰۰۰ نفر را جذب واحد تولیدی خود کرده اند به بینندگان معرفی میشوند.
مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما با اشاره به راه اندازی سایت میدان با هدف فراهم کردن محیطی که مخاطبان بتوانند مستقیما با کارآفرینان موفق آشنا شوند، ادامه داد: ستاد رسانهای رونق تولید، حضور پررنگی در فضای مجازی دارد و این سایت، ویژه این برنامه طراحی شده است. در سایت میدان، تعدادی از خبرگان کسب و کار به عنوان مشاور حضور دارند که از چگونگی کسب مجوز و یا تهیه مواد اولیه و چگونگی فروش محصولات به کاربران مشاوره میدهند و خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده ایم.
ستاد رسانهای رونق تولید صدا و سیما با رویکردهای تبیینی، آگاهی بخشی، ترویجی، مطالبهگری، حمایتی و گفتمانسازی با موضوع «رونق تولید» تشکیل شده است. تاکید بر طراحی نظام کارآمد به منظور استفاده از همه ظرفیتهای رسانه ملی و سایر نهادها برای برنامهسازی مطلوب و کیفی در راستای ارتقای رونق تولید در تراز یک رسانه توسعه محور و پیشرفتمدار، بصیرتافزایی و جریانسازی مستمر و شورآفرینی برای افزایش حمایت ملت از کالای ایرانی برای رونق تولید، افزایش اشتغال و کاهش واردات و هزینههای ارزی با بهرهگیری از ظرفیت برنامههای شاخص و آثار فاخر نمایشی، معرفی کارآفرینان برتر کشور و شرکتهای دانشبنیان برای ترویج روحیه کار و تلاش سازنده در جامعه و گسترش فرهنگ تلاش و تحرک در بین جوانان، استفاده از برترین کارشناسان و خبرگان اقتصادی و هنرمندان، از اهداف این ستاد در سال رونق تولید است
ارسال نظر