چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

آشنایی با آثار محمدشیرخدایی از زبان یک کارشناس موسیقی

معرفی نوازنده تیتراژ رادیو گل ها در برنامه «نغمه ها»

موسیقی

سینماپرس: مجله موسیقیایی «نغمه ها» این هفته میزبان سیدعلیرضا میرعلینقی،مورخ و محقق و پژوهشگر و روزنامه‌نگار و منتقد موسیقی می شود.

به گزارش سینماپرس، برنامه تلویزیونی «نغمه ها» این هفته (جمعه ۷ تیرماه) به معرفی آثار زنده یاد محمدشیرخدایی نوازنده، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز ایرانی اختصاص یافته است. در این برنامه سیدعلیرضا میرعلینقی کارشناس موسیقی به معرفی آثار این هنرمند و فعالیت هنری اش می پردازد.
شیرخدایی مدت‌ها در رادیو گل‌ها فعالیت می‌کرد و در برنامه «گل‌های جاویدان» قره‌نی می‌نواخت. قطعه مثنوی مخالف سه گاه او تیتراژ آغازین این برنامه بود. او مدتی در ارکستر انجمن ملی موسیقی ایران قره‌نی نواخت و چند سال در سمت کارشناس هنرستان‌های شبانه روزی استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و مازندران فعالیت کرد.
پخش قطعه کمتر شنیده شده «به سوی تو» با صدای داریوش رفیعی و تنظیم مجید وفادار که آهنگسازی آن را شیرخدایی برعهده داشته است و پخش قطعات دیگر موسیقیایی از این هنرمند از دیگر بخش های برنامه «نغمه ها» ی این هفته است.
برنامه «نغمه ها» این هفته سعی دارد تا مخاطبان را با این هنرمند پراثر ولی کمترشناخته شده عرصه موسیقی بیشتر آشنا کند.
«نغمه ها» برنامه تخصصی شبکه چهار سیما درحوزه موسیقی است که با هدف معرفی بزرگان عرصه موسیقی تهیه و تولید می شود این برنامه روزهای جمعه ساعت ۱۴ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.