سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

تحلیل کیهان از اقدام دیروز چند سینماگر مقابل دادگاه انقلاب/ حمایت تبهکاران سینمایی از یکدیگر!

روزنامه کیهان

سینماپرس: چند تن از اعضای خانه سینما در اقدامی کاملاً سیاسی و به دور از فعالیت‌های صنفی دیروز با بدرقه یکی از فیلم‌سازان قانون‌شکن که چندی پیش مجرم شناخته شد به حمایت از وی پرداختند.

به گزارش سینماپرس روزنامه کیهان در تحلیلی نوشت: مشایعت کنندگان محمد رسول‌اف فیلمسازی که به دلیل سیاه‌نمایی علیه ایران مجرم شناخته شد، توضیح نداده‌اند به چه دلیل از مجرم دفاع می‌کنند و چرا در برابر قانون به صراحت ایستاده‌اند.
بدرقه‌کنندگان این فیلمساز نیز اکثراً از افرادی بودند که پیش‌تر خود نیز با اقدامات خلاف قانون پرونده های مشابهی داشتند. با این‌حساب به‌نظر می‌رسد خانه سینما به‌جای رسیدگی به وظایف قانونی خود درباره صنوف مختلف سینمایی به محفلی برای حمایت قبیله‌ای تبهکاران سینمایی از یکدیگر بدل شده است. افرادی که خود را فراتر از قانون می‌دانند و خواستار مصونیت قضایی برای خود هستند!
آخرین فیلم رسول‌اف آن‌قدر کثیف و چرک بود که حتی جریان غربگرای همسو با او نیز زبان به اعتراض گشودند و روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «تلخ همچون کن» نوشت: رسول‌اف انگار دل پُری داشته، چون ساخت چنین فیلم تلخی که در آن همه بد و شرور هستند دلیل دیگری نمی‌تواند داشته باشد. کاش آنها که این‌قدر ناراحتند و کینه به دل دارند [از ایران] بروند و هم خیال خودشان را راحت کنند و هم خیال ما را.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.