دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰

نرگس آبیار:

وارد سینما شدم تا مخاطب بیشتری داشته باشم

نرگس آبیار و محمدحسین قاسمی در هجدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران

سینماپرس: نرگس آبیار با بیان این‌که نمی‌خواسته فیلم‌ساز شود، گفت: وارد سینما شدم تا زبانم جهانی‌تر شود و مخاطب بیشتری داشته باشم.

به گزارش سینماپرس، نشست ادبی «حریر» با تجلیل از نرگس آبیار - نویسنده و کاگردان سینما - توسط محمدمهدی رضازاده - رئیس خانه شعر و ادبیات - عصر یکشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) برگزار شد.

آبیار در این نشست از سوابق هنری، نویسندگی خود و تجربه داستان‌های کودک و نوجوان، داستان‌های معرفتی به اسم «حکمت‌های کوچک» و رمان‌های نوجوان تا ورود به سینما و ساخت فیلم کوتاه سخن گفت. در ادامه نیز کلیپی از فیلم «شیار ۱۴۳» او پخش شد.  

او همچنین در این مراسم گفت: وارد سینما شدم تا زبانم جهانی‌تر شود و مخاطب بیشتری داشته باشم. آن زمان نمی‌خواستم فیلم‌ساز شوم؛ فقط می‌خواستم تجربه کسب کنم.

 آبیار در ادامه بیان کرد:  کشف و شهودی که در ساخت مستند هست در کارهای دیگر نیست و باید در لحظه تصمیم‌بگیری و وجوه دراماتیک یک اتفاق را تشخیص بدهی.

در بخش دیگری از این نشست گروه «آوای دستان» به اجرای موسیقی پرداخت. هچنین مژده لواسانی با سارا عرفانی گفت‌وگو کرد.

از دیگر برنامه‌های این نشست رونمایی از قطعه موسیقی «خیال تو» با صدای حسین صیامی و شعری از سمانه خلف‌زاده بود. شعرهای خوانده در نشست نیز توسط لیلا کردبچه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.