دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵

در یازدهمین جشنواره عمار؛

فانوس روشن جشنواره عمار به فیلمنامه «سه سپیده» از اردبیل رسید

مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»

سینماپرس: جایزه فیلمنامه برتر یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به فیلم «سه سپیده» نوشته علی حسن زاده کارگردان اردبیلی تعلق گرفت.

بع گزغرش سینماپرس، علی حسن زاده، نویسنده فیلم «سه سپیده» با بیان اینکه این تله فیلم روایت گر سه دوره تاریخی مختلف از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۹۰ در استان اردبیل است، به مهر اظهار کرد: داستان اصلی این فیلم از حوادث قیام مردم نیارق و انقلابیون مردم اردبیل به رهبری مرحومین حضرت آیت الله مروج، آیت الله مسائلی و حادثه ترور شهید پیرزاده آغاز شده و رشادت‌های مردم اردبیل را در مبارزات گسترده علیه رژیم طاغوت به تصویر می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم این فیلمنامه به نقش سرداران و فرماندهان استان اردبیل در طول هشت سال دفاع مقدس اختصاص دارد، افزود: بخشی از زندگی و دلاور مردی‌های شهیدان شاپور برزگر و مرحمت بالازاده به تصویر کشیده شده و در بخش آخر در خصوص پیشرفت‌های استان از جمله فعالیت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و زمین گرمایی فیلم برداری انجام شده است.

حسن زاده به توصیف مراحل نگارش و انجام تحقیقات اولیه این فیلمنامه نیز پرداخت و گفت: شکل گیری داستان اصلی این فیلم بر اساس تحقیقات و مستندات تهیه شده حدود ۱۱ ماه به طول انجامید و تمامی حوادث رخ داده در این فیلم بر اساس وقایع و اتفاقات تاریخی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در استان اردبیل پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه در بخش فیلم‌های بلند و نیمه بلند جشنواره در مجموع ۶۳ فیلم به مرحله داوری رسیده بودند افزود: ۳۱ فیلم در بخش فیلم‌های بلند جشنواره و ۳۲ فیلم در بخش فیلم‌های نیمه بلند مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نهایت پنج فیلم به مرحله پایانی این جشنواره راه پیدا کرده و فیلم نامه «سه سپیده» موفق به کسب رتبه برتر این جشنواره شد.

نویسنده فیلم سه سپیده یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار را بسیار پربار و اثر بخش دانست و تصریح کرد: جشنواره مردمی عمار همواره ویترین فیلم‌های حماسی و انقلابی بوده و هست و امسال نیز همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها برای نخستین بار بخش ویژه تولید آثار با عنوان حاج قاسم سلیمانی نیز برگزار شده بود که بر کیفیت و ارائه فیلم‌هایی با موضوعات مقاومت و ایثار و شهادت افزود بود.

«سه سپیده» عنوان فیلم تلویزیونی است که تهیه‌کننده و کارگردانی برعهده رحیم طوفان است و به سفارش سیمای استان‌های سازمان صدا و سیما در درجه (الف) در صدا و سیمای مرکز اردبیل تولید می‌شود.

در این فیلم تلویزیونی علیرضا جلالی تبار، رامین راستاد، سارا منجزی، فرهاد طوفان، سروناز میرائیز، مسعود نخستین، فرناز فرایدی، محمد خورشیدی و جمعی از هنرجویان به ایفای نقش می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.