شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

رییس سازمان سینمایی حوزه هنری:

تولید محتوا مثل فیلم، سریال و برنامه ترکیبی احتمالاً در قالبی یکپارچه خواهد بود که باید طی مذاکرات بیشتر مشخص شود

حوزه هنری در لانگ شات (۴)

سینماپرس: رییس سازمان سینمایی حوزه هنری درباره تفاهمنامه جدید سازمان تبلیغات اسلامی برای تمدید یک آی‌پی‌تی‌وی توضیحاتی را بیان کرد.

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در گفتگو با مهر درباره فعالیت مجدد سازمان تبلیغات اسلامی در قالب تلویزیون تعاملی یا آی‌پی‌تی‌وی عنوان کرد: پنج آی‌پی‌تی‌وی از سال ۹۷ به شکل جدی کار خود را شروع کردند که یکی از این اپراتورها متعلق به سازمان تبلیغات بود.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی با آی‌پی‌تی‌وی «تی وی نت» که به شرکت نشر الکترونیک ایران تعلق داشت فعالیت می‌کرد اما فعالیت آن بیش از یک سال است که متوقف شده است.

جعفریان اظهار کرد: مجوز این آی‌پی‌تی‌وی‌ها فعلاً برقرار است و تا ۶ ماه آینده مهلت قرارداد با صداوسیما به پایان می‌رسد، این جلسه در راستای تمدید بود و جلسه‌ای بین سازمان تبلیغات، ایرانسل و معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما برگزار شد تا این زمان تمدید شود که با حضور غلامرضا نوری معاون فضای مجازی صداوسیما صورت گرفت.

جعفریان در ادامه با اشاره به تفاهمنامه اخیر سازمان تبلیغات با یکی از اپراتورهای تلفن همراه بیان کرد: این تفاهم برقرار شد تا این دو با هم همکاری داشته باشند که البته هنوز مشخص نیست که دو آی‌پی‌تی‌وی مرتبط با این دو نهاد ادغام می‌شوند یا از اساس یک برند جدید متولد شود.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری درباره رویکردهای سرویس جدید گفت: اینکه این سرویس‌ها چه قابلیت‌ها و رویکردهایی خواهند داشت جزئیات آن باید تا کمتر از یک ماه دیگر برنامه‌ریزی شود فعلاً بیشتر تمدید این مجوز موضوعیت داشت.

وی همچنین با اشاره به یکی از وی او دی‌های فعال حوزه هنری عنوان کرد: سازمان تبلیغات از حدود یک سال پیش با مشارکت حوزه هنری و دو نهاد بخش خصوص وی او دی «فیلمگردی» را فعال کرد که از نظر فنی و محتوایی احتمالاً بعداً در کنار آی‌پی‌تی‌وی مذکور بیشتر فعالیت خواهد داشت.

جعفریان درباره فعالیت‌های این سرویس‌ها بیان کرد: فیلمگردی مثل سایر وی‌اودی‌ها زیر نظر ساترا است اما آی‌پی‌تی‌وی‌ها با معاونت فضای مجازی صداوسیماست که ویژگی‌های چون پخش زنده و پوشش رویدادها را دارند. آی‌پی‌تی‌وی اعم از وی‌اودی‌ها و یوجی سی هاست و کاربری‌های بیشتری دارد.

وی در پایان درباره اینکه چقدر وارد بحث تولیدی خواهند شد هم گفت: همانطور که گفته شد فیلمگردی قالب‌هایی از این دست را دارد، بحث تولید سریال را هم پیگیری می‌کنیم و تولیداتی از این قبیل ادامه دارد. تولید محتوا مثل فیلم، سریال و برنامه ترکیبی احتمالاً در قالبی یکپارچه خواهد بود که باید طی مذاکرات بیشتر مشخص شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.