شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

معرفی ویژه برنامه های نوروزی تلویزیون؛

شاه آبادی: در حوزه های گوناگون برنامه های متنوعی تولید شده است/سریال های جدیدی به روی آنتن خواهد رفت

صدا و سیما؛ علی عسکری؛ حمید شاه آبادی

سینماپرس: معاون سیما از تهیه و تدارک برنامه های مختلف ویژه نوروز در شبکه های مختلف سیما خبر داد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری معاون سیما با محوریت برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ تلویزیون امروز، ۲۳ اسفندماه برگزار شد.

حمید شاه‌آبادی در این نشست گفت:  سال ۱۴۰۰ سالی است با مجموعه انتظارات و توقعات؛ به شکلی که انتخابات را در پیش داریم. ضمن اینکه در روزهای آینده شعبان را خواهیم داشت که به عبارتی در واقع سال مهدوی است. بنابراین باید خودمان را برای جذب مخاطب بیشتر  آماده کنیم.

وی افزود: در برنامه‌ریزی برای نوروز مساله مهم نیازسنجی بود. قبل از این که به نتایج نظرسنجی استناد کنیم از مرکز تحقیقات درخواست کردیم که سلایق و علایق مخاطبان را به صورت میدانی به ما ارایه کند. گزاره‌های خوبی نیز در این رابطه در اختیار مدیران شبکه‌ها قرار گرفت.

شاه‌آبادی ادامه داد: در  بخش سریال‌سازی شبکه یک «نون. خ»، شبکه دو «هم‌بازی»، شبکه سه «لوتی» و شبکه پنج نیز «نوروز رنگی» را به آنتن نوروز می‌رسانند همچنین شبکه نسیم هم «خندوانه» را خواهد داشت.

 پخش ۱۴۴ فیلم سینمایی برای اولین بار/ سلمان در سال ۱۴۰۵ پخش می‌شود

به گفته معاون سیما؛ در بخش سینمایی  ۱۴۴فیلم پخش اول را داریم که ۷۶ درصد  از این فیلم‌ها غیرآمریکایی است و فیلم های ارزشمند دوسال گذشته محسوب می‌شوند. در ایام ۲۳فیلم ایرانی را را تدارک دیده‌ایم. همچنین ۸۵ فیلم سینمایی را برای کودکان خواهیم داشت.

شاه‌آبادی درباره سریال های الف ویژه توضیح داد: سریال سلمان با جدیتی که از آقای میرباقری دیدیم طبق زمان‌بندی دارد کار انجام می‌شود و در سال ۱۴۰۵ روی آنتن می‌رود عوامل الان در شاهرودند و در چند روز آینده یک صحنه ویژه را تصویربرداری خواهند کرد. همچنین تدارک صحنه‌های ایران این سریال تلویزیونی را داریم که ۶ ماه آینده بتوانند با بازسازی لوکیشن، فیلمبرداری کنند.

وی درباره اینکه تکلیف تولید سریال موسی به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا چه زمانی آغاز خواهد شد، افزود: سریال موسی در مرحله بازنویسی است و این فیلمنامه سومین بار  بازنویسی را سپری می‌کند و زمان دقیق شروع آن را نمی‌توانم بگویم چون هنوز پیش تولید خودش را آغاز نکرده است.

 تکلیف ساخت فصل هفتم پایتخت

معاون سیما درباره احتمال ساخت ادامه سریال تلویزیونی پایتخت گفت: تصمیم ما برای ساخت «پایتخت ۷» جدی است؛ صحبت‌ها انجام شده و ما فقط به خاطر اینکه عجله ای نشود و فیلمنامه به درستی نوشته شود، «پایتخت ۷» را برای نوروز ۱۴۰۰ نداشتیم؛ چرا که برای ما محتوا و فیلمنامه بسیار مهم است.

او درباره برگشت بازیگران ممنوع‌التصویر به تلویزیون و اخطار ساترا به روبیکا در پی انتشار کلیپ هنجارشکنانه گفت: نگاه ما کریمانه و همدلانه است و از هر خطا و اشتباهی یک نقطه نمی‌سازیم؛ هرقدر چهره‌های هنری همراه‌تر با سیاست‌های ما باشند، ما حضورشان را در رسانه ملی سرمایه می‌دانیم. بنابراین نگاه صفر و صدی نخواهیم داشت. درباره اخطار ساترا به روبیکا هم باید بگویم، همه دستگاه‌های صوت و تصویر فراگیر باید قاعده و دستورالعمل ساترا را رعایت کنند.

معاون سیما  در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری آنا درباره حذف مجری برخی برنامه‌ها  نیز گفت: ما نمی‌توانیم روی خطای آنتن بی‌تفاوت باشیم؛ وقتی مجری خطا کند، پس از آنتن محروم می‌شود. حرف اصلی ما این است که مجری در لحظه باید رفتار مناسب از خود نشان دهد.

وی همچنین درباره مسابقات تلویزیونی نیز توضیح داد: مسابقات ایران، ایرانیش، محاکات، کودک شو، اسرا، راز جدید، فرمانده ورزشی و ... را خواهیم داشت.

شاه آبادی در پاسخ به  پرسشی در باره تغییر مدیران شبکه‌های تلویزیونی، خاطرنشان کرد: به هر حال کم و بیش تغییرات مختصری داشتیم و در سال آینده و یا بعد از انتخابات ۱۴۰۰ اتفاق خواهد افتاد اما آن چیزی که باید گفته شود واقعا مدیران سیما و به ویژه اعضای شورای مدیران، افراد توانمند و علاقه‌مند و ارزشی و انقلابی‌اند. جوانانی امروز مسئول و مدیرند که امیدهای نسل آینده تلویزیون‌اند که توانمند و ارزشی‌اند و مدیران با تجربه در کنار این عزیزان، تحرک خوبی دارند اما در عین حال برخی از تغییرات اجتناب‌ناپذیر است.

 پخش فصل سوم نون. خ از شبکه یک

لازم به یادآوری است، فصل سوم سریال کمدی نون. خ به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی در ۱۶ قسمت برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ از شبکه اول سیما ساخته شده است.  

سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، یدالله شادمانی، ندا قاسمی، نسرین مرادی و هدیه بازوند بازیگران فصل سوم سریال نون. خ هستند.

این سریال از روز اول فروردین ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

همبازی؛ سریال نوروزی شبکه دوسیما

سریال همبازی به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی نوید محمودی برای پخش از شبکه دو ساخته شده و فضایی عاشقانه و ملودرام دارد.  

دیبا زاهدی، کامران تفتی، حسین مهری، مریم مومن و آتیلا پسیانی از جمله بازیگران این سریال هستند.  همایون ارشادی نیز از دیگر بازیگران این مجموعه است که در کارهای قبلی محمودی نیز حضور داشته است.  

لوتی از شبکه سه

لوتی سریال نوروزی شبکه سه سیما است که با سریال‌های طنز و ملودرام، رقابت خواهد کرد.

لوتی تقلای یکی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای ضربه‌زدن به ایران و مقابله نیروهای داخلی با این توطئه را به تصویر خواهد کشید. این سریال در ژانر امنیتی جاسوسی توسط جواد افشار کارگردانی شده و قرار است هر شب از شبکه سه سیما روی آنتن برود.  

نوروز رنگی؛ تصویری خاطره انگیز از مشهد دهه شصت

سریال نوروز رنگی به کارگردانی علی مسعودی معروف به علی مشهدی و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان ساخته شده است. همه لوکیشن‌های این سریال در مشهد تصویربرداری شده است.

این سریال در ۲۰ قسمت نوشته و ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: داستان روزهای پایانی اسفندماه یکی از سال‌های دهه ۶۰ را روایت می‌کند که در عینِ طنز و سرگرمی، قرار است به سنت‌ها و آداب ایرانی در شهر مشهد مقدس بپردازد.  

جمعی از بازیگران طنز همچون یوسف تیموری در این سریال حضور دارند. علاوه بر آن خود مسعودی هم در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد و جواد خواجوی که بسیاری او را با صداپیشگی‌هایش روی کلیپ‌ها و ویدئوها می‌شناسند دیگر بازیگر این سریال است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.