شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹

رییس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان:

هنوز هیچ تصمیمی قطعی برای «واکسیناسیون» هنرمندان مقابل دوربین گرفته نشده است!

غلامرضا موسوی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: غلامرضا موسوی رییس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان به ارایه توضیحاتی درباره روند واکسیناسیون هنرمندان سینما و اولویت‌های خانه سینما در این زمینه پرداخت.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا موسوی رییس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت پیگیری صنف تهیه‌کنندگان و خانه سینما برای واکسیناسیون اهالی سینما توضیح داد: فراخوان خانه سینما به اصناف زیرمجموعه برای معرفی هنرمندان بالا ۷۰ سال به منظور دریافت سریع‌تر واکسن کرونا، صحت دارد. عده‌ای از همکاران ما هم بیماری زمینه‌ای دارند و طبیعتاً باید در اولویت قرار بگیرند. مدیرعامل خانه سینما تلاش کرده‌است در این زمینه کمک کند تا بر اساس سیستم تعریف‌شده برای دریافت واکسن، این ۲ گروه از هنرمندان در اولویت مراجعه و دریافت واکسن قرار بگیرند. امکان دارد برخی همکاران به دلیل کهولت سن، امکان اقدام مستقیم نداشته باشند و خانه سینما در این زمینه هم تمهیداتی در نظر گرفته است تا این گروه خیلی برای دریافت واکسن، معطل نمانند.

این تهیه‌کننده سینما افزود: در مجموع اما برای واکسیناسیون هنرمندان همان سیستمی در حال اجراست که وزارت بهداشت آن را تعریف کرده است که در آن افراد بالای ۷۰ سال و افراد دارای بیماران زمینه‌ای در اولویت قرار دارند. درخواست خانه سینما از صنوف هم در این راستا بوده است که افرادی که مستقلاً امکان اقدام نداشته‌اند هم واکسینه شوند.

وی درباره رایزنی برای افزوده شدن افراد فعال در پروژه‌های سینمایی در فهرست اولویت‌های دریافت واکسن هنرمندان هم توضیح داد: این گروه از هنرمندان طبیعتاً در اولویت سوم قرار دارند. افرادی که پشت دوربین هستند، می‌توانند از ماسک استفاده و پروتکل‌ها را هم رعایت کنند، اما افراد مقابل دوربین در این زمینه مشکل دارند و امکان ابتلا در آن‌ها بیشتر است. به همین دلیل برای اولویت سوم دریافت واکسن، خانه سینما تلاش دارد هنرمندان فعال در مقابل دوربین پروژه‌های سینمایی و سریال‌های شبکه خانگی هم براساس شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت واکسن دریافت کنند. اما در حال حاضر همان ۲ گروه اول در اولویت قرار دارند و اولویت سوم هنوز معلوم نیست در چه بازه‌ای موفق به دریافت واکسن شوند. پیگیری و رایزنی در این زمینه در حال انجام است که از وظایف خانه سینما در راستای توجه به سلامت همه فعالان صنف محسوب می‌شود.

موسوی تأکید کرد: در حال حاضر، واکسیناسیون هنرمندان بالای ۷۰ سال در حال انجام است و در مرحله بعد هنرمندان بیمار. هنوز هیچ تصمیمی قطعی برای هنرمندان مقابل دوربین گرفته نشده است، اجرایی شدن واکسیناسیون این گروه شاید در ماه‌های دیگر محقق شود و احتمال دارد تا آن زمان، اساساً واکسیناسیون گروه‌های بیشتری در جامعه اتفاق افتاده باشد.

این تهیه‌کننده سینما درباره فرآیند تشخیص هنرمندان مشمول اولویت سوم، در صورت اجرایی شدن این تصمیم هم گفت: در این زمینه مشکلی وجود ندارد. هر پروژه‌ای مجوز دارد و همکاران ما، تیم تولید خود را به اتحادیه معرفی می‌کنند. اتحادیه هم این اسامی را به‌صورت رسمی به خانه سینما معرفی خواهد کرد. در این زمینه صنوف هستند که باید به وظیفه خود عمل کنند. طبیعتاً افرادی که مشمول اولویت سوم می‌شوند، شمار زیادی ندارند و این امکان در صورت محقق شدن صرفاً شامل عوامل مقابل دوربین در پروژه‌های در دست تولید است.

غلامرضا موسوی در پایان درباره خبرهای منتشرشده مبنی‌بر واکسیناسیون خارج از نوبت و ویژه برخی پروژه‌های سینمایی و خانگی از سوی یک سرمایه‌گذار خاص هم تأکید کرد: تا امروز هیچ گروهی از هنرمندان سینما در پروژه‌های در حال تولید واکسینه نشده‌اند و مباحث مطرح شده در این زمینه قابل تأیید نیست. اینکه فردی خارج از تعهدات حرفه‌ای خود عملی انجام داده باشد، ارتباطی به صنف پیدا نمی‌کند، آنچه به‌صورت رسمی از سوی خانه سینما انجام می‌گیرد، کاملاً در راستای سازوکاری قانونی طراحی شده از سوی وزارت بهداشت است که به جزییات آن اشاره کردم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.