به گزارش سینماپرس، مسعود اطیابی در گفتوگو با میزان پیرامون اکران «دینامیت» در شرایط کرونایی گفت: «دینامیت» در همان سال ساخت باید اکران میشد و سه سال را بیدلیل معطل نمیماند. این فیلم را اگر در همان زمان و یا بعد از دوران کرونا اکران میکردیم فروش هفتگی و کل آن چندین برابر این زمان میبود.
وی در همین راستا ابراز کرد: با این حال خوشحالم در این شرایط این فیلم به کمک سینماداران آمده و در وضعیت سخت اقتصادی و کرونایی خنده بر لبان مردم آورده است. به هر حال سالنهای سینما هرکدام کارمندانی دارند که با توجه به هزینههای بالا و در شرایط نامساعد کرونا به تعدیل نیرو و برخی هم به بسته ماندن سینما روی آوردند. شکی نیست هزینههای باز ماندن سینماها بالا است و اگر کمکی به این دوستان شده خوشحال هستیم.
کارگردان مجموعه «سهمی برای دوست» عنوان کرد: فروش «دینامیت» روزانه بالاتر میرود و در جریان هستید که فروش هر هفته نسبت به قبل از آن بیشتر هم شده است. با اینکه تنها تبلیغات فیلم خود مردم هستند این فروش در این شرایط خوب، اما قطعا ایدهآل ما نیست.
وی با بیان اینکه در روزهای آتی تبلیغات تلویزیونی «دینامیت» آغاز میشود بیان کرد: فعلا تبلیغات ما خود مردم هستند و امیدوارم در روزهای آینده بتوانیم تیزرهای تبلیغاتی فیلم را در تلویزیون پخش کنیم. قطعا با پخش تیزر از تلویزیون؛ سینماها رونق بیشتری میگیرند و فروش «دینامیت» هم افزایش پیدا خواهد کرد.
کارگردان فیلم سینمایی «خروس جنگی» پیرامون دلیل تاخیر تبلیغات تلویزیونی «دینامیت» عنوان کرد: به این دلیل که «دینامیت» به صورت اضطراری اکران شد فرصت برنامهریزی برای کارهای تبلیغی آن نداشتیم. قطعا اگر برنامهریزی برای تبلیغات داشتیم در همین شرایط هم «دینامیت» فروش چندین برابر بالاتری میداشت. اما این میزان فروش با توجه به شرایط باز هم خوب است و قطعا ایدهآل نیست. انتظار ما این است که در روزهای آینده این فروش خیلی بالاتر برود. از یک طرف سالنهای سینمایی نمایش دهنده «دینامیت» افزایش پیدا میکنند و از طرف دیگر تعداد کسانی که فیلم را دیدند بیشتر و به همان اندازه تبلیغات فیلم هم بیشتر میشود. در صورت اضافه شدن تبلیغات تلویزیونی نیز فروش بالاتر خواهد رفت.
اطیابی با اشاره به اکران فیلمهای متناسب با ذائقه و پسند مردم بیان کرد: شکی نیست برای رونق سینما حتما فیلم سینمایی با مدیوم خاص آن لازم است و بسیاری از تولیدات اساسا سینمایی نیستند و مخاطب هم جذب آن نمیشود. اگر فیلمهایی که مردم آنها را میپسندند و نسبت به آنها اقبال دارند، نه فقط کمدی بلکه در ژانرهای مختلف اجتماعی، حادثهای و ... بر پرده نقرهای اکران شوند میتوان به آینده سینما امیدوار بود. به نظر میرسد پس از این شرایط جدیدی در سینماها ایجاد میشود و بعید است سینمادارن زیر بار هزینه نمایش فیلمهایی بروند که فقط ظرفیت آنها را اشغال میکند و مشتری ندارند. از این به بعد باید توقع اکران فیلمهایی را داشته باشیم که قویتر باشند و در پاسخ به نیاز مردم و مخاطبان استاندارد و مناسب و پتانسیل فروش داشته باشند.
وی پیرامون این سوال که آیا شبکه نمایش خانگی رقیب سینما است و باعث کنار زدن سینما میشود یا خیر بیان کرد: نه به نظرم شبکه نمایش خانگی میتواند کمک کننده سینما باشد. این روزها هر چیزی که مردم را ترغیب به فیلم دیدن کند و توجه آنها را جلب کند در نهایت به نفع سینما است.
اطیابی با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله پیش تولید یک سریال نمایش خانگی است، پیرامون اکران «دینامیت» در ایام محرم خاطرنشان کرد: قطعا در ۱۰ روز نخست ماه محرم «دینامیت» اکران نخواهد شد و بعد از این ایام اکران آن ادامه پیدا خواهد کرد.
ارسال نظر