یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

همراه با کهن ترین جشنواره سینمایی جهان؛

در روزهای ابتدایی ونیز ۷۸ چه گذشت؟/ از انتقاد شدید حاضران برای بازرسی های سخت گیرانه کرونایی تا ۸ دقیقه تشویق ایستاده برای «تل ماسه» ساخته دنی ویلنوو

جشنواره فیلم ونیز۲۰۲۱

سینماپرس: ۷۸ امین جشنواره بین المللی فیلم ونیز در روزهای ابتدایی برگزاری اش تحت تأثیر ویروس مرگبار کرونا بود به نحوی که این رویداد همچون سال گذشته با تعداد اندکی مهمان برگزار شد و از سوی دیگر بسیاری از منتقدان و اهالی رسانه با انتقاد شدید از بازرسی های سخت گیرانه پلیس ایتالیا در خصوص کرونا خواستار آن شدند که تدبیری عاجل برای رفع این معضل صورت گیرد چرا که میزان سخت گیری ها برای ورود به سالن های سینما آنقدر زیاد است که بسیاری از حاضران از نیمه های فیلم و پس از بازرسی های مکرر کرونایی اعم از چک پس سبز green pass و... می توانند وارد سالن شوند!

سیدرضا منتظری: در روز نخست فستیوال فیلم «مادران موازی» ساخته پدرو آلمودوار به نمایش در آمد که توانست رضایت مخاطبان داخل سالن را بدست بیاورد. این فیلم توسط حاضران به مدت بیش از ۵ دقیقه تشویق شد. همچنین در دومین روز برگزاری جشنواره فیلم سینمایی «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون محصول نتفلیکس روی پرده رفت و این فیلم نیز توسط حاضران به مدت بیش از ۴ دقیقه تشویق شد.

نکته قابل تأمل اینجا است که تا اینجا منتقدان بیشترین توجه شان به «قدرت سگ» بوده به نحوی که هر ۱۳ نقدی که در وب سایت متاکریتیک درباره این اثر سینمایی جمع‌آوری‌ شده مثبت بوده و نمره متای ۹۰ از ۱۰۰ را برای «قدرت سگ» به ارمغان آورده است. همچنین ۱۰۰ درصد ۲۳ نقد گردآوری‌ شده در وب سایت راتن تومیتوز هم با رضایت منتقدان همراه بوده است.

هالیوود ریپورتر درباره این فیلم نوشت: «جین کمپیون ۱۲ سال پس از آخرین فیلم سینمایی بلندش با فیلم «قدرت سگ» بازگشتی هیجان‌انگیز داشته؛ اثری به اندازه فیلم‌های قبلش شجاعانه، غیرقابل پیش‌بینی و زنده به همراه پیچیدگی‌های روانشناختی.»

اما مهمترین اتفاق روزهای نخستین جشنواره «تل ماسه» ساخته دنی ویلنوو بود. در فیلم «تل ماسه» که با تشویق ۸ دقیقه‌ای از سوی حاضران جشنواره روبرو شد، بازیگرانی همچون تیموتی شالامی، اسکار آیزاک، جاش برولین، خاویر باردم، ربکا فرگوسن و دیو باتیستا ایفای نقش می‌کنند. «تل ماسه» یکی از فیلم‌های پرستاره این دوره از جشنواره ونیز محسوب می‌شود.

«تل ماسه» در یکی از سالن‌های هزار و ۲۰۰ نفری جشنواره نمایش داده شد که به دلیل محدودیت‌های کرونایی تنها نیمی از ظرفیت آن مورد استفاده قرار گرفت. مدت زمان نمایش «تل ماسه» بیش از ۲ ساعت و نیم است.

اما یکی دیگر از خبرهای مهم این روزها ستایش بسیار منتقدان از بازی کریستین استوارت برای بازی در نقش پرنسس دایانا در فیلم «اسپنسر» ساخته پابلو لاراین بود. بسیاری از همین حالا احتمال می دهند استوارت برای بازی در این نقش بتواند برای نخستین بار اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول را از آن خود کند.

۷۸ امین جشنواره فیلم ونیز چهارشنبه اول سپتامبر ۲۰۲۱ کار خود را آغاز کرد و شیر طلای افتخاری این رویداد به روبرتو بنینی اهدا شد. بنینی در این مراسم از همسرش تشکر کرد و گفت این شیر طلایی سهم مشترک آن ها است زیرا ۴۰ سال است که با هم همه فعالیت‌های هنری خود را انجام داده‌اند. وی گفت: دم شیر مال من تا با آن ابراز شادی کنم و بقیه آن متعلق به تو مخصوصاً بال‌هایش زیرا اگر توانسته‌ام اوج بگیرم به لطف تو بوده است!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.