دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

جمال شورجه:

باید نظارت دقیق در حوزه تولید از مرحله تولید تا نمایش داشت/عرضه فیلم‌ها از دست برخی خواص خارج شود!

جمال شورجه

سینماپرس: جمال شورجه، کارگردان پیشکسوت سینما معتقد است: نظارت دقیق‌تر بر محتوای فیلم‌ها و تقویت اقتصاد سینما از برکات شورای عالی سینما است و این شورا نتایج مثبتی برای سینما به همراه خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس، جمال شورجه، کارگردان پیشکسوت سینما پیرامون تحولات صورت‌گرفته در سازمان سینمایی اظهار داشت: آقای خزاعی که به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی منصوب شده، انسان شریف با سابقه درخشان و طولانی در حوزه سینما است که در دوره‌های گذشته مدیریت خوبی را از ایشان شاهد بوده‌ایم و با حضورش شاهد رشد و بالندگی بیشتری در سینمای ایران خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: از کارهای مهمی که محمد خزاعی در بدو ورود خود به سینما و سازمان سینمایی انجام داده «احیاء شورای عالی سینما» است. در دوره‌های گذشته اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است اما به نتیجه و اجرایی شدن آن نرسیده بود، امیدواریم با اقدام مجدد ایشان شاهد نتایج و بهره های شورای عالی سینما باشیم.

شورجه یادآور شد: نظارت دقیق‌تر بر محتوای فیلم‌ها و تقویت اقتصاد سینما از برکات شورای عالی سینما است، یعنی از مصوب شدن فیلمنامه در شورای فیلم‌نامه تا صدور پروانه نمایش و اکران صحیح و به موقع آنها برای استفاده مخاطب با سلایق مختلف از جمله مواردی است که در این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای سینما نتایج خوبی به همراه خواهد داشت

* عرضه فیلم‌ها از دست برخی خواص خارج شود

این سینماگر پیشکسوت درباره شاخصه‌های طرح تحول در سینما که محور سیاست‌های رئیس جدید سازمان سینمایی است، بیان داشت: مساأله مهم در طرح تحول این است که باید نظارت دقیق در حوزه تولید از مرحله تولید تا نمایش و به نوعی راه‌اندازی مجدد شورای پروانه نمایش داشته باشد. مساله دیگر واقع‌گرایی کامل از تمام وقایع انقلاب و همچنین توجه جدی به همه کسانی است که در این حوزه حضور داشته‌اند.

شورجه ادامه داد: کشف استعدادهای جدید انقلابی و پر شور برای سپردن عرصه تولید به آنها، توازن و مساوات در عرضه فیلم‌ها و خارج شدن آن از دست عده‌ای خاص و ورود دولت به حوزه توزیع بنا به گرایش و رویکرد فیلم و نتیجه‌گیری آنها از نکات دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.