دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰

اعتراض یا پشیمانی از یک انتصاب؟

رئیس سازمان سینمایی به جلسه معارفه سرپرست انجمن سینمای جوانان نرفت

محمد خزاعی و سیدصادق موسوی در مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: مراسم تودیع سیدصادق موسوی و معارفه مهدی آذرپندار به عنوان سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران در غیاب محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تودیع سیدصادق موسوی و معارفه مهدی آذرپندار به عنوان مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران با حضور یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، معاونان و مدیران انجمن در محل ستاد مرکزی این مجموعه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، موسوی مدیرعامل سابق انجمن سینمای جوانان ایران با بیان خلاصه‌ای از تجربیات ۵ ساله خود در کسوت مدیرعامل انجمن، به معرفی معاونان و مدیران حاضر در جلسه پرداخت و وظایف و عملکرد بخش‌های مختلف انجمن را تشریح کرد. وی ابراز امیدواری کرد که انجمن در دوره مدیریت جدید توفیقات بیشتری حاصل کند و با تکیه بر توان و دانش مدیریت جدید و استفاده از سوابق و تجربیات مدیران، روزهای درخشان‌تری برای این نهاد دیرپا به ارمغان آورد.

در بازسازی انقلابی سینما گام برداریم

یزدان عشیری، مشاور رئیس سازمان سینمایی نیز با ابراز خرسندی از حضور در انجمن گفت: آقای موسوی جزء مدیران موفق سازمان سینمایی بوده‌اند و انجمن سینمای جوانان که از گذشته خاستگاه بزرگانی در سینمای ایران بوده، در چندسال اخیر به اقتضای الزامات روز جامعه فرازهای مهم و جهش‌های خوبی داشته و ان‌شاء‌الله آقای آذرپندار با تکیه بر تجربیات همکاران، افق پیش روی انجمن را درخشان‌تر ترسیم کنند.

وی در معرفی مدیرعامل جدید انجمن عنوان کرد: خوشبختانه، آقای آذرپندار فیلمنامه‌نویس و نویسنده خوبی‌است و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، حوزه سینمای حرفه‌ای و کوتاه، تجربه پرباری دارد. وی در تمام مدیوم‌هایی سینمایی و تلویزیونی از سریال تا فیلم کوتاه و فیلم بلند، تجربه نوشتن، نقد، مدیریت و سیاست‌گذاری دارد و خوشبختانه از این نظر می‌تواند سرپل ارتباطی خوبی برای سینمای کوتاه کشور به‌وجود بیاید.

عشیری ادامه داد: سینمای کوتاه همواره در محاق سینمای حرفه‌ای و سریال و محصولات بلند قرار داشته اما با توجه به کارنامه آقای آذرپندار می‌شود خوشبین بود که برای سینمای کوتاه در سال‌های پیش رو فضای جدید باز شود.

مشاور رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: انجمن سینمای جوانان ایران به مثابه وزارت آموزش و پرورش سینمای کشور است. هیچ‌کدام از مؤسسات و مراکز سازمان سینمایی این مزیت، ظرفیت و گستردگی را ندارند و در بعضی از توصیفات، انجمن سینمای جوانان ایران را از جهت ساختار آموزشی و پرورشی بی‌نظیرترین مرکز آموزش سینما در خاورمیانه و حتی جهان دانسته‌اند ولی منابع محدود بوده و اهمیت کافی به آن داده نشده است. خوشبختانه آقای خزاعی حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برای بازسازی انقلابی سینما و تحول در معماری سینمای کشور که در بیانیه گام دوم انقلاب هم ضروری شناخته شده، قائلند. این نیاز اجتناب‌ناپذیر حوزه سینماست و من با توجه به شناختی که از سینمای کوتاه و حرفه‌ای دارم، معتقدم تنها خاستگاهی که می‌تواند این تغییر و تحول را رقم بزند، حوزه سینمای جوان است.

وی افزود: سنگ بنای سینمای ایران چهار دهه قبل گذاشته شده و در آغاز سده جدید، نیاز هست که با جوان‌سازی که بستر آن در سینمای جوان می‌تواند شکل بگیرد و با استفاده از ظرفیت‌ها و نیروهایی که در مناطق و استان‌های کشور موجود هستند، در جهت تغییر ریل و ترسیم افق‌های پیش رو در بازسازی انقلابی سینما گام برداریم.

عشیری در پایان گفت: امیدوارم با تکیه بر تجربه و میراثی که در انجمن شکل گرفته و زحمات و خدمات و دستاوردهای گذشته، فضای جدیدی ترسیم شود.

انجمن سینمای جوانان گرانی‌گاه سازمان سینمایی است

در ادامه جلسه، مهدی آذرپندار با اشاره‌ای به سوابق خود گفت: من از حوزه تولید آمده‌ام و متوجه مشکلات و چالش‌های فراوان آن هستم به خصوص در سال‌های اخیر که تولید بیشتر شده و بخش‌های مختلف خصوصی نیز وارد این عرصه شده‌اند.

وی افزود: اعتقاد دارم برای یک مدیر آنچه برجای می‌ماند تولیدات نیست. تولیدات منتسب به سازنده‌هاست اما در حوزه نیروی انسانی، توفیق نیروهای مجموعه و فیلم‌سازان برای یک مدیر ارزشمند و لذت‌بخش است و دستاورد مهمی برای او محسوب می‌شود. از این رو انجمن سینمای جوانان به دلیل سروکار داشتن با نیروی انسانی، جای بسیار مهمی است و گرانی‌گاه سازمان سینمایی به شمار می‌رود.

سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران تصریح کرد: اساس کار و رویکرد اصلی در دوره جدید، توجه به تولید است و تلاش خواهیم کرد چگالی بودجه را به سمت تولید ببریم اما این به معنای غفلت از سایر حوزه‌ها مثل آموزش و دفاتر و استان‌ها و … نیست و ان‌شاءالله این ظرفیت‌ها در خدمت تولید قرار می‌گیرد.

وی افزود: البته آقای موسوی در این جهت تلاش زیادی کرده‌اند و می‌دانم که با مشکلات عدیده اداری و مالی مواجه بودند که این مسئله در بسیاری از سازمان‌های دیگر هم وجود دارد؛ با این وجود ایشان دستاوردهای بزرگی در این حوزه داشتند.

سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: چیزی که برای من مهم و تحسین‌برانگیز بود، شفافیت مالی مجموعه است؛ واضح است که بودجه انجمن به چه صورت هزینه شده که این جهت به آقای موسوی و همکاران ایشان تبریک عرض می‌کنم.

آذرپندار در پایان ابراز امیدواری کرد که تولید در انجمن رونق بیشتری بگیرد و انجمن سینمای جوانان ایران با حمایت و کمک نهادهای بالادستی، همچون روزهای اوج با تولیداتش شناخته شود.

نظرات

  • علی ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۳:۲۷
    0 0
    خدا به خیر بگذزاند چه شود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.