جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

حاشیه نگاری از چهارمین روز فجر چهلم؛

از حضور خزاعی در کاخ جشنواره تا راه ندادن عوامل یکی از آثار سینمایی در یکی از پردیس ها/ انتقاد رسانه ها از ضعف ساختاری و محتوایی آثار

چهارمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: چهارمین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر با حواشی متفاوتی همراه بود؛ یکی از اخبار عجیب آن بود که مدیران یکی از پردیس های سینمایی پرطرفدار غرب تهران نه تنها مانع از حضور بازیگران فیلم ها روی سن برای خوشامدگویی به مخاطبان شدند بلکه برخی از عوامل فیلم ها را به دلیل عدم خریداری بلیت به سینما راه ندادند!

به گزارش سینماپرس چهارمین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر با حواشی متفاوتی همراه بود؛ یکی از اخبار عجیب آن بود که مدیران یکی از پردیس های سینمایی پرطرفدار غرب تهران نه تنها مانع از حضور بازیگران فیلم ها روی سن برای خوشامدگویی به مخاطبان شدند بلکه برخی از عوامل فیلم ها را به دلیل عدم خریداری بلیت به سینما راه ندادند! این اتفاق در حالی است که طبق سنت هر ساله عوامل فیلم ها در اکران های مردمی حضور پیدا کرده و چند دقیقه ای با آن ها گفتگو می کنند اما کاسبکاری مدیران این پردیس سینمایی و عدم برنامه ریزی و نظارت از سوی دست اندرکاران برگزاری جشنواره باعث این اتفاق بهت آور شده است. یکی از خبرهای خوشایندی که پیش از آغاز جشنواره چهلم از زبان یزدان عشیری مدیر روابط عمومی این رویداد شنیده شد جمع آوری بساط فرش قرمز و عدم تقلید از جشنواره های غربی برای برگزاری جشنواره فجر انقلاب بود اما متأسفانه در حالی که چهار روز از زمان جشنواره گذشته شاهدیم که فرش معروف به صورت فیزیکی از زیر پای سلبریتی ها و عوامل فیلم ها جمع شده اما همچنان مراسم فتوکال و امثال آن که هیچ سنخیت و قرابتی با فرهنگ ایرانی-اسلامی ندارند پابرجا است.

علاوه بر آن این پرسش وجود دارد که چطور مسئولان جشنواره بی توجه به قرمز بودن شرایط کرونایی تهران اجازه می دهند که عوامل فیلم ها دوش به دوش یکدیگر و بدون ماسک جلوی دوربین عکاسانی قرار بگیرند؟

اما یکی دیگر از اتفاقات مهم این روز حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور بود؛ خزاعی که چند ساعتی از کاخ جشنواره بازدید کرد به سوألات برخی از رسانه ها پاسخ گفت و به غرفه هایی که تنها به برخی رسانه های خاص اعطا شده سر زد!

حضور محمد خزاعی در این جشنواره برای رسانه ها که امکان ارتباط و گفتگو با وی و همینطور اغلب مدیران سینمایی از جمله دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر را نداشتند غنیمتی بود!‌ هرچند که متأسفانه وی به صورت کاملا گزینش شده با رسانه ها گفتگو کرد و فرصتی برای افراد غیر گزینش شده برای طرح سوألات به صورت خصوصی مهیا نشد.

امید است مسئولان سینمایی دولت سیزدهم که از ابتدای حضورشان در پست های خود هیچ نشستی با اصحاب رسانه برگزار نکرده و پاسخگوی سوألات آن ها نبوده اند هر چه سریع تر مبادرت به برگزاری نشست خبری و پاسخگویی به پرسش های متعدد اصحاب رسانه کنند تا همه شائبه برخورد تبعیض آمیز با اهالی رسانه به پایان برسد هم اندکی شفافیت در عملکرد آن ها وجود داشته باشد.

ضعف مشهود ساختار و محتوای فیلم های حاضر در فجر چهلم نیز یکی دیگر از نکاتی است که این روزها اهالی رسانه و منتقدان بسیار درباره آن سخن می گویند؛ برخی معتقدند اگر این فیلم های حاضر در جشنواره گلچین شده آثار یک سال سینمای ایران هستند باید فاتحه سینما را برای داشتن اکرانی خوب در سال پیش رو خواند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.