سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

وزیر ارشاد:

«معاونت هنری» و «اداره‌کل‌ هنرهای نمایشی» باید در حوزه تولید ادبیات نمایشی و تربیت نیرو در این حوزه اهتمام ویژه داشته باشند

سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی در مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تأکید کرد هدف در ۴ سال پیش‌رو رساندن تئاتر به جایگاه رفیع خود است.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خطاب به هنرمندان و فعالان تئاتر گفت: تشکر می‌کنم از هنرمندان و فعالان تئاتر که در این ۲ سال اخیر علیرغم شیوع و تعطیلی مکرر چراغ این هنر اصیل را روشن و مشکلات را تحمل کردند و اجازه ندادند این مشکلات سایه بیاندازد و کارها را تعطیل کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جشنواره امسال چند ویژگی مهم داشت، یادآور شد: برای افتتاحیه جشنواره به استان یزد رفتیم و با همکاری استانداری یزد به زیبایی مراسم افتتاحیه برگزار شد. این امر نشان داد که مراکز استان‌ها توانایی و امکان برگزاری رویدادهای مهم را دارند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه هنر تئاتر به دلیل قدمت و اهمیتی که در بین تمامی هنرها دارد باید حتما در جایگاه رفیع خود بایستد، افزود: معاونت هنری و اداره‌کل‌ هنرهای نمایشی باید در حوزه تولید ادبیات نمایشی و تربیت نیرو در این حوزه اهتمام ویژه داشته باشند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه تقویت ساختارهای تئاتری جزو تأکیدات اکید ماست، اظهار کرد: در سفرهای استانی رئیس جمهور تمامی اعتبارات لازم نزدیک ‌۳ هزار میلیارد تومان را برای راه‌اندازی مکان‌های تئاتری در استان‌های مختلف اختصاص دادیم.

وی تأکید کرد: در این دوره ۴ ساله قرار است وزارت ارشاد مرجعیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را بالا ببرد. توجه ویژه به استان‌ها در دستور کار ما است. ما باید در استان‌ها به تربیت نیرو و تشویق هنرمندانی که با اقل امکانات فعالیت می‌کنند بپردازیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه جشنواره‌های ما عنوان زیبای فجر را دارند و ۴۰ دوره است که تئاتر و سینما در دهه فجر برگزار می‌شوند، تصریح کرد: باید این جشنواره‌ها متناسب با عنوان فجر حرکت کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر ارتباط تئاتر حرفه‌ای با دانشگاه‌ها، تأکید کرد و گفت: شورای هنر را در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور هنرمندان راه‌اندازی کردیم تا به مسائل تئاتری‌ها بپردازد. از برخی بزرگان دعوت خواهیم کرد تا در شورای هنر حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.