یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۸

آرزوی سینماگران در سال جدید- بخش اول

رفع معضلات اقتصادی، پایان کرونا و برقراری عدالت و مساوات در سینما و تحقق شعارها و وعده های مدیران؛ آرزوهای سینماگران در سال ۱۴۰۱!

منافی ظاهر-رویگری-بیرانوند-آذین-قاسمی جامی-عباس میرزایی-لشکری قوچانی-قناد

سینماپرس: همزمان با فرا رسیدن سال جدید، سینماپرس با تعدادی از هنرمندان و فعالان سینما، تلویزیون و تئاتر کشور درباره آرزوهایشان در سال جدید گفتگو کرد که مروری بر آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان است که امروزه همچنان هزاران سال گذشته با شور و اشتیاق خاصی در میان مردم ایران و برخی از کشورهای فارسی زبان گرامی داشته می شود. در اسلام و به ویژه آیین تشیع نیز به نوروز به عنوان روزی خجسته نگاه شده است و برای گرامی داشتن آن تاکیدات فراوانی صورت گرفته است. مردم ایران همه ساله از یک ماه مانده به نوروز با آیین های باشکوهی همچون خانه تکانی، گستراندن سفره هفت سین و امثالهم به استقبال بهار می روند...

سینماپرس برآن شد تا همزمان با نوروز ۱۴۰۱ با هنرمندان راجع به آرزوهایشان در سال جدید به گفتگو نشسته و از آرزوهای آن ها جویا شود. از همین رو با ۸ نفر از هنرمندان سینما و تلویزیون کشور آقایان و خانم ها: فرحناز منافی ظاهر، رضا رویگری، حسین بیرانوند، جبار آذین، حسین قاسمی جامی، لعیا عباس میرزایی، منصور لشکری قوچانی و مجید قناد به گفتگویی کوتاه نشستیم که ماحصل این گفتگوها را در ذیل می‌توانید مرور کنید.

*****************

فرحناز منافی ظاهر بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور با بیان اینکه آرزوی من رفع مشکلات و معضلات اقتصادی در سال نو است اظهار داشت: متأسفانه مردم سختی زیادی می کشند و اغلب خانواده ها در رنجند! من آرزو می کنم در سال جدید کل مردم در رفاه نسبی و حداقلی باشند. متأسفانه هنرمندان هم مانند دیگر آحاد افراد جامعه وضعیت مالی خرابی دارند و از نظر معیشتی اوضاع شان مطلوب نیست و این اتفاقی بسیار تلخ است که مسئولان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

وی ادامه داد: فاصله طبقانی در کشور ما بیداد می کند؛ چه در عرصه هنر چه در کل جامعه ما شاهد این فاصله طبقاتی هستیم. یک هنرمند زندگی لاکچری آنچنانی دارد و شخص دیگری مانند من بعد از سال ها کار برای فرهنگ و هنر این کشور باید حاشیه نشین شود!

بازیگر سریال ماندگار «پدرسالار» در خاتمه اظهاراتش افزود: امیدوارم در سال جدید کار خوبی در سینما به من پیشنهاد شود؛ من به دلیل کرونا اغلب پیشنهادهایم را رد کردم اما اگر پیشنهاد خوبی داشته باشم در سال جدید از آن استقبال خواهم کرد؛ در نهایت از همه مردم ایران می خواهم قهر و کدورت و کینه های شان را کنار بگذارند و با هم مهربان باشند چرا که شاید فردایی نباشد.

رضا رویگری دیگر بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون تأکید کرد: رفع مشکلات اقتصادی مهمترین آرزوی من در سال نو است! من امیدوارم هیچ یک از مردم و بالاخص هنرمندان در سال جدید غم نان نداشته باشند.

وی ادامه داد: امیدوارم مسئولان فرهنگی و سینمایی کمی بیشتر به هنرمندان پیشکسوت که سال های عمرشان را برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم صرف کرده اند توجه داشته باشند و نگذارند افسردگی و بدحالی مسأله اصلی روز و شب هنرمندان باشد.

حسین بیرانوند بازیگر فیلم سینمایی «بیرو» که در این فیلم در نقش علیرضا بیرانوند فوتبالیست مطرح کشورمان ظاهر شده به سینماپرس گفت: من در وهله اول آرزو می کنم که کرونا برود چون تأثیر منفی در سینما گذاشته؛ همچنین از خدا می خواهم هر کسی تلاش می کند برای سینما بتواند به نحو احسن دیده شود. امیدوارم در سینما کارهای بهتر ببینیم. من خیلی دوست دارم در سینما فعالیتم را ادامه دهم و اگر پیشنهاد خوبی شود حتماً کار می کنم و امیدوارم فیلم «بیرو» در سال پیش رو به خوبی دیده شود.

جبار آذین منتقد سینما نیز در این باره اظهار داشت: به عنوان یکی از اهالی سینما و رسانه بزرگترین آرزوی من برای سینما نه در حد شعار که به صورت واقعی برقراری عدالت در سینما است. چرا که اگر عدالت برقرار شود تمامی مشکلات حل خواهد شد.

وی ادامه داد: اهالی سینما باید به دور از هر گونه گروه و باند و دسته و وابستگی مورد عنایت قرار بگیرند و عدالت به صورت ارائه حمایت های مادی و معنوی و امکانات و هزینه های سرشاری که صرف سینما می شود اما بازخورد و نتیجه و خروجی خوبی ندارد به درستی میان اهالی سینما ارائه شود تا سینمای ایران به سمت احیای ارزش ها و آرمان های جامعه و دفاع از فرهنگ مردم و متعالی کردن آن حرکت کند اگر این اتفاق رخ بدهد بزرگترین هدیه به اهالی فرهنگ و هنر و مردمی است که سینما را دوست دارند.

حسین قاسمی جامی کارگردان سینما و تلویزیون نیز به سینماپرس گفت: من امیدوارم مسئولان سینما به آن چیزهایی را که وعده دادند عمل کنند و با همان فرمان که سخن گفتند جلو بروند. اما متأسفانه به نظر می رسد مسیرها تغییر کرده و آن ها در مسیری که وعده داده بودند پیش نمی روند!

لعیا عباس میرزایی تدوین گر فیلم های سینمایی «انزوا» و «خون خدا» در این باره اظهار داشت: دوست دارم در سال جدید سینمایی به دور از حاشیه که حالش خوب باشد را شاهد باشیم چرا که در سالی که گذشت سینما بیش از اینکه به دنبال پیشرفت و اتفاقات خوب باشد درگیر حواشی بود.

وی افزود: همچنین امیدوارم کرونایی نباشد و مردم با خیال راحت به سینما بروند و کیف کنند. سینمای موفق و حال خوب آرزوی قلبی ام است. دوست دارم خودم بی ترس و لرز به سینما بروم و نگران پایین رفتن ماسک و ابتلا به کرونا نباشیم.

منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما نیز با بیان اینکه مهمترین آرزوی من در سال جدید این است که بی عدالتی نباشد متذکر شد: امیدوارم در سال جدید شرایطی به وجود آید که رشد و پیشرفت در سینما برای همه یکسان باشد؛ رانت و باندبازی و رشوه و فساد کمتر شود. متأسفانه امروزه از رانت قدرت در سینما بسیار استفاده می شود و بخشی از رانت پول برای جولان دادن در سینما بهره می گیرند!

وی افزود: همه ما از همان زمان انقلاب تاکنون دنبال عدالت بودیم و همچنان دنبال عدالت هستیم و قطعاً هرچه شرایط مساوی برای همه به وجود آید خوشحال تر می شویم.

مجید قناد تهیه کننده، کارگردان و مجری برنامه های کودک و نوجوان نیز به سینماپرس گفت: اجازه بدهید چیزی نگویم به دلیلی که فکر می کنم چندان فرقی نمی کند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.