سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

در تعطیلات نوروز؛

بازدید بیش از ۱۳ هزار نفر از «موزه سینمای ایران»

موزه سینما

سینماپرس: در ایام نوروز ۱۳ هزار و ۴۸۱ نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از موزه سینمای ایران بازدید کردند.

به گزارش سینماپرس، مجموعه فرهنگی- تاریخی موزه سینما در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ از دوم تا دوازدهم فروردین (۱۱ روز) از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ میزبان گردشگران و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران بود و ۱۳ هزار و ۴۸۱ نفر از تالارهای موزه بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی نزدیک به ۶۰ درصد داشته است.

در نوروز ۱۴۰۱ میانگین روزانه بازدیدکنندگان از تالارهای موزه سینما ۱۲۲۶ نفر و در سال گذشته (نوروز ۱۴۰۰ ) میانگین روزانه ۷۲۳ نفر بوده است.

تالارهای موزه سینمای ایران دارای بخش‌های معاصران، بین الملل، کودک، دفاع مقدس، تماشاخانه، نام آوران و خانه فرهاد است؛ این تالارها نمایانگر سیر سرگذشت و تحولات سینمای ایران از آغاز این هنرصنعت تا به امروز است. بازدیدکنندگان این موزه با آغازگران سینمای ایران، نخستین تجهیزات سینمایی، افتخارات بین المللی آشنا شده و از مجموعه جوایز، یادگارها، تصاویر و اسناد شخصی و تندیس هنرمندان بازدید خواهند کرد و در بین بازدید در سالن تماشاخانه که مدل بازسازی شده سینماهای دهه‌های گذشته است به تماشای گزیده‌ای از فیلم‌های تاریخ سینمای ایران خواهند نشست.

عمارت موزه سینمای ایران قدمتی حدود ۲۰۰ ساله دارد و یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی پایتخت است که به دستورمحمدشاه قاجار ساخته شده است که در بخش میانی یک باغ ایرانی (باغ فردوس) قرار گرفته است.

علاقمندان برای بازدید از تالارهای موزه سینمای ایران در ایام ماه مبارک رمضان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر به این مجموعه فرهنگی- تاریخی مراجعه کنند.

سالن‌های سینماهای موزه (سینماتوگراف، سینمافردوس، سینماتمدن) از ساعت ۱۲ تا ۲۳ فیلم‌های سینمایی مندرج در جدول اکران سینماهای تهران را نمایش می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.