یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

سیاوش حقیقی؛

حمایت دولتی از تولید فیلم‌ها یک شوخی است!

سیاوش حقیقی

سینماپرس: سیاوش حقیقی می‌گوید با بودجه‌ای که برای سازمان سینمایی در نظر گرفته می‌شود، حمایت دولت از تولید در سینما یک شوخی است.

سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما با اشاره به پروانه ساخت فیلمنامه «سومین روز جهان» به کارگردانی محمدمهدی رسولی که سال گذشته صادر شده بود، به مهر گفت: در ابتدا تهیه‌کنندگی این پروژه را شهاب حسینی را برعهده داشت که بنا به دلایلی از این پروژه کنار کشید و من تهیه کنندگی آن را برعهده گرفتم.

وی بیان کرد: در ابتدا قرار بود «سومین روز جهان» با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شود و البته قراردادهای اولیه نیز بسته شده بود، اما با تغییر دولت و در ادامه تغییر مدیران، تأمین بودجه و دریافت مشارکت برای ساخت فیلم‌های اول به بنیاد سینمایی فارابی سپرده شد که تا امروز اطلاعات دقیقی نسبت به سیاست‌های بنیاد سینمایی فارابی برای تولید فیلم‌های اول نداریم.

این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه به زودی نامه‌ای به مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ارسال می‌کند تا از چگونگی حمایت این بنیاد از این فیلم با خبر شود، توضیح داد: «سومین روز جهان» داستان سربازی به نام جهان است که درگیر یک سری جریانات خرافه می‌شود. واقعاً تمام تلاش خود را می‌کنم تا این پروژه را که محمدمهدی رسولی کارگردانی آن را برعهده دارد جلوی دوربین ببریم، البته باید برنامه حمایتی فارابی در این زمینه چگونه است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: مساله این است که سازمان سینمایی بودجه چندانی برای تولید در دست ندارد تا بتواند از فیلم‌های مختلف حمایت کند، تا سال گذشته بودجه تولید نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان بوده که با چنین بودجه‌ای شاید تنها ۳ فیلم معمولی با بودجه ۱۵ میلیارد تومانی بتواند تولید کرد، به همین دلیل بعید است که بنیاد سینمایی فارابی با چنین بودجه‌ای بتواند صفر تا صد بودجه یک فیلم سینمایی را تأمین کند.

حقیقی توضیح داد: هرچند اواخر سال گذشته محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشی از بودجه سازمان سینمایی را افزایش دادند اما همین مساله همزمان با افزایش دستمزدها بوده و احتمالاً این افزایش بودجه صرف پرداخت حقوق کارمندان خودشان می‌شود.

این تهیه کننده سینما در پایان گفت: با توجه به بودجه سازمان سینمایی و هزینه تولید در سینما، بی شک حمایت دولتی از تولید فیلم‌ها می‌تواند یک شوخی باشد!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.