چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

با افت فروش ۲۱درصدی؛

فیلم معلوم‌الحال «علف‌زار» در گیشه هم شکست خورد

فیلم سینمایی «علفزار»

سینماپرس: فیلم مسعود اطیابی در نهمین هفته نمایش روی پرده، رکورد فروش اکران ۱۴۰۱ سینماها را شکست.

به گزارش سینماپرس، گیشه سینمای ایران در اولین هفته تیرماه بدون تغییر چندانی نسبت به هفته گذشته، با یک رکوردشکنی همراه بود.

در این هفته از چهارشنبه اول تیرماه تا سه‌شنبه ۷ تیرماه، گیشه به رقم جالب ۲۹۵ هزار و ۲۹۵ قطعه بلیت رسید که فروشی ۹ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومانی را برای سینمای ایران رقم زد که نسبت به رقم ۹ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومانی هفته گذشته، کاهشی ۶٫۵ درصدی را نشان می‌دهد.

فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی در نهمین هفته متوالی صدرنشینی گیشه را حفظ کرد و افت فروش ۵ درصدی نسبت به هفته گذشته، ۱۲۶ هزار قطعه بلیت به ارزش ۴ میلیارد و ۴۱ میلیون تومان فروخت که سهم این فیلم را از فروش سینماها در این هفته، به رقم جالب توجه ۴۳ درصد رساند. این اثر که با ۳۴ صندلی پر در هر سانس، از این نظر نیز با اختلاف صدرنشین است، در این هفته توانست فروش کل خود را به ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برساند و از این نظر، رکورددار گیشه ۱۴۰۱ سینمای ایران شود.

«علف‌زار» ساخته کاظم دانشی با فروش ۳۹ هزار قطعه بلیت معادل یک میلیارد و ۳۶۳ میلیون تومان، رتبه دوم جدول فروش سینماها را در این هفته در اختیار داشت. این فیلم از طرفی با میانگین قیمت بلیت ۳۴ هزار و ۷۸۰ تومان در این هفته، بالاترین بهای بلیت را داشت و از طرفی با افت فروش ۲۱ درصدی، بیشترین افت فروش را بین فیلم‌های رتبه‌های اول تا دهم جدول فروش هفتگی به ثبت رساند.

در این هفته فیلم «چند می‌گیری گریه کنی ۲» اثر علی توکل‌نیا، با فروش ۸۶۵ میلیون تومانی به ازای ۲۷ هزار قطعه بلیت، برای نخستین بار به رتبه سوم جدول فروش هفتگی صعود کرد و «سگ‌بند» را جا گذاشت. این فیلم همراه با «والدین امانتی»، تنها آثاری‌اند که در میان ۱۰ فیلم نخست گیشه هفتگی، با افزایش فروش مواجه شدند، نه کاهش آن.

فیلم «سگ‌بند» ساخته مهران احمدی از طرفی با کاهش ۱۲ درصدی گیشه هفتگی، رتبه سوم جدول فروش هفتگی را از دست داد و از طرفی صدر جدول فروش کل سال ۱۴۰۱ را نیز به «انفرادی» واگذار کرد. «سگ‌بند» در این هفته توانست ۲۴ هزار قطعه بلیت به ارزش ۷۵۷ میلیون تومان بفروشد.

فیلم سینمایی «هناس» ساخته حسین دارابی که به تازگی با بلیت شناور در سینماهای حوزه هنری عرضه می‌شود، در این هفته توانست با میانگین بهای بلیت ۲۴ هزار تومانی که ارزان‌ترین میانگین بهای بلیت بین همه فیلم‌های روی پرده سینماست، با فروش ۲۷ هزار و ۵۱۴ قطعه بلیت و ۱۹٫۵۱ صندلی پر در هر سانس، پس از «انفرادی» و «علف‌زار» سومین فیلم پرمخاطب هفته و همچنین سومین فیلم با سالن‌های شلوغ در هفته شود. «هناس» در عین حال با فروش ۶۵۹ میلیون تومانی در این هفته، در رتبه پنجم جدول فروش هفتگی قرار داشت. این فیلم همراه با «والدین امانتی»، تنها آثاری در مجموعه فیلم‌های سینمای ایران بودند که در این هفته نسبت به هفته گذشته، با افزایش میزان مخاطب هفتگی همراه شدند.

رتبه ششم جدول فروش هفتگی در اختیار «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی قرار گرفت که توانست ۱۶ هزار قطعه بلیت و ۵۲۸ میلیون تومان بفروشد.

فیلم سینمایی «طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی، یکی از دو فیلم جدید اکران‌شده در این هفته، با ۸ هزار قطعه بلیت به ارزش ۲۸۲ میلیون تومان، شروع مناسبی را ثبت نکرد و به رتبه هفتم جدول فروش هفتگی بسنده کرد. این فیلم پس از «علف‌زار» دومین میانگین بلیت گران را بین ۱۰ فیلم اول جدول فروش هفتگی داشت.

در رتبه هشتم جدول فروش هفتگی سینماها، «روز ششم» ساخته حجت قاسم‌زاده اصل با فروش ۷ هزار قطعه بلیت و ۲۳۴ میلیون تومان قرار گرفت که فروش مناسبی برای هفته اول نمایش این اثر، محسوب نمی‌شود.

رتبه‌های نهم و دهم جدول فروش نیز به ترتیب به «والدین امانتی» و «نقره داغ» اختصاص یافت که در این هفته، به ترتیب ۱۷۴ و ۱۷۱ میلیون تومان فروختند.

۱۰ فیلم نخست جدول فروش روی هم رفته ۹۷ درصد فروش فیلم‌ها را در این هفته در اختیار داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.