جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

«سلمان رشدی» با مشت یا چاقو مورد حمله قرار گرفت؛

نویسنده مرتد «آیات شیطانی» به درک واصل شد؟

سلمان رشدی

سینماپرس: آسوشیتدپرس روز جمعه گزارش داد که سلمان رشدی، نویسنده کتاب "آیات شیطانی" هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک را داشت، مورد حمله قرار گرفت. به گفته این شاهدان، رشدی پس از حمله به روی زمین افتاده و مهاجم دستگیر شده است.

به گزارش سینماپرس، آسوشیتدپرس روز جمعه گزارش داد که سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب "آیات شیطانی" هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک را داشت، مورد حمله قرار گرفت.

شاهدان عینی به آسوشیتدپرس گفتند زمانی که رشدی در حال معرفی شدن بود، مردی به سوی وی رفت و او با مشت یا چاقو مورد حمله قرار داد.

به گفته این شاهدان، رشدی پس از حمله به روی زمین افتاده و مهاجم دستگیر شده است.

یورونیوز نوشت: از شدت جراحت سلمان رشدی و حال جسمی او پس از این حمله هنوز گزارش چندانی منتشر نشده است. پلیس نیویورک اعلام کرده که سلمان رشدی از ناحیه گردن چاقو خورده و با آمبولانس هوایی به بیمارستان منتقل شده است. به گفته پلیس وضعیت جسمی سلمان رشدی پس از این حمله «نامشخص» است.

در همین رابطه اندرو وایلی، مدیر برنامه‌های سلمان رشدی می‌گوید «خبرهای خوبی ندارد» چون این نویسنده شناخته شده زیر دستگاه تنفس مصنوعی است و قادر به تکلم نیست.»

بر اساس بیانیه وایلی انتظار می‌رود که رشدی یکی از چشمان خود را از دست بدهد، عصب یک بازوی او آسیب دیده و کبدش چاقو خورده و آسیب دیده است.

پلیس هنوز انگیزه حمله و یا اتهام رسمی ضارب در این حمله را مشخص نکرده و در تلاش برای کسب حکم بازرسی کوله پشتی و تجهیزات الکترونیکی است که در محل حمله پیدا شده است.

سلمان رشدی، نویسنده ۷۵ ساله کتاب آیات شیطانی لحظاتی قبل از شروع سخنرانی اش در موسسه‌ای در شهر شاتاکووا در غرب ایالت نیویورک، مورد حمله قرار گرفت.

پلیس می‌گوید هادی مطر، مظنون دستگیر شده، مانند هر شرکت ‌کننده دیگری به محل سخنرانی رفته و مجوز ورود گرفته بود.

به گفته پلیس مظنون روی صحنه پریده و دست‌کم یک بار به گردن و شکم سلمان رشدی، حمله کرده است. ‌

رشدی بعد از انتقال به بیمارستان جراحی شده و در حال حاضر زیر دستگاه تنفس مصنوعی است.

یک ویدیو که بر روی اینترنت منتشر شده لحظه هجوم مردم به صحنه در پی حمله به آقای رشدی را نشان می‌دهد و به گفته پلیس پزشکی که در میان جمعیت بوده به کمک این نویسنده آمده است.

یک شاهد عینی گفته است رشدی بلافاصله بعد از حمله زنده بوده و مردم می‌گفتند «نبض دارد! نبض دارد».

نظرات

  • علی ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۰۱:۰۳
    0 0
    خدا را شکر سلمان رشدی به درک واصل شد حکم امام عزیز اجرا شد
  • علی ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۰۱:۰۶
    0 0
    خدایا تورا سپاس که حکم امام عزیزمان اجرا شد وسلمان رشدی فاسد به سزای اعمال کثیف شه رسیده وبه درک واصل شده

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.