یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷

برای ارتقای مناسبات فرهنگی در حوزه سینما!

رییس سازمان سینمایی عازم مسکو می‌شود

محمد خزاعی

سینماپرس: به دعوت معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه، رییس سازمان سینمایی کشور در سفری سه روزه به مسکو می رود.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به دعوت آال یورونا مانیلوو معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه با هدف گسترش همکاری های سینمایی، شناخت توانمندی های دو طرف در حوزه تولید و پخش آثار سینمایی و گسترش ظرفیت های اکران و ایجاد بازار تجاری برای سینمای ایران به روسیه می رود.

دیدار با رییس دپارتمان سینما و توسعه دیجیتال، رییس دفتر بین الملل وزارت فرهنگ، رییس موزه دولتی و مرکزی سینما، رییس شبکه تلویزیونی ان تی وی، مدیرعامل پلتفرم پخش فیلم و سریال پرمییر وان، رییس موسسه تولید و توزیع فیلم سنترال پارتنرشیپ، بازدید از موسسه موس فیلم، مدیرعامل آرشیو ملی سینمای روسیه، مدیر اجرایی بنیاد سینمای روسیه، مدیر برنامه ها و رییس کمسیون انتخاب جشنواره بین المللی فیلم مسکو و همچنین نشست مشترک با جمعی از تهیه کنندگان، توزیع کنندگان و دست اندکاران صنعت سینمای روسیه از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این سفر است.

سینمای ایران در دوره جدید فعالیت خود سیاست های جدیدی ازجمله استفاده از بازارهای بزرگ کشورهای منطقه و توانمندی های آنها برای ارتقای سینما و گسترش ظرفیت های اکران و بازاریابی را در پیش گرفته است. روسیه یکی از کشورهای مهم منطقه در حوزه سینما است که هر ساله فیلم‌های متعددی در قالب های گوناگون تولید و عرضه می‌کند.

سفر محمد خزاعی به کشور روسیه در راستای ارتقای مناسبات فرهنگی به‌ویژه در حوزه سینماست. در این سفر چند تفاهمنامه همکاری در راستای تسهیل امور سینمایی فی مابین به امضا خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.