چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

وزیر ارشاد:

تا یک سامانه جامع و کامل از اطلاعات خبرنگاران واقعی و اصلی نداشته باشیم بطور یقین در ارائه تسهیلات و ... ناعادلانه عمل خواهد شد

خبرنگار

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی سامانه جامع رسانه‌های کشور را گامی در جهت ضابطه‌مند شدن امور خبرنگاران و تفکیک خبرنگاران اصلی از فرعی عنوان کرد و گفت: امروز اهالی رسانه مشکل مسکن، معیشت و حقوق دارند که در جهت حل و فصل آنها با دریافت اطلاعات کامل در سامانه جامع رسانه های کشور هستیم.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه هیات دولت و در گفت و گو با ایرنا و در پاسخ به این سوال مبنی بر ادامه مشکل در فراینده عضویت در سامانه جامع کشور، گفت: درباره حل مشکل سامانه جامع رسانه های کشور شنیدم و به دوستان معاونت مطبوعاتی هم اعلام و توصیه کردم که موضوع را در دستور کار قرار داده و مشکل و نقص را رفع کنند.

تاکید بر رفع مشکل خبرنگاران در سامانه جامع رسانه ها

وی ادامه داد: بخشی از اشکالات مربوط به نقض مدارک اصحاب رسانه است که هنوز تکمیل نکرده اند اما بهرجهت تاکید کردم به دوستان که هرچه سریع تر نسبت به رفع مشکل عضویت خبرنگاران اصلی اقدامالت لازم بعمل اید.

دریافت بیش از ۱۴ هزار ۲۰۰ گیگ اینترنت رایگان روز خبرنگار/ ۲ هزار نفر باقی مانده بزودی وصل می شود

عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه به موضوع اهدای ۲۰۰ گیگ اینترنت رایگان به مناسبت روز خبرنگار به بالای ۱۴تا ۱۵ هزار نفر اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ هزار نفر نیز بنا به اینکه دچار نقص مدرک بوده اند هنوز دریافت نکرده اند که بزدوی با رفع و تکمیل مدارک و بارگذاری آن در سامانه جامع رسانه های کشور این تعداد نیز دریافت خواهند کرد.

اسماعیلی تاکید کرد: بلافاصله پس از رفع نواقص مدارک و بارگذاری و تایید آنها، ۲ هزار نفر باقی مانده نیز ۲۰۰ گیگ اینترنت رایگان ویژه روزخبرنگار خود را دریافت خواهند کرد. جای نگرانی وجود ندارد.

تاکید بر ضابطه مند شدن امور خبرنگاران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید براینکه تلاش داریم امور خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز سرو سامان گرفته و ضابطه مند شود، تاکید کرد: دوست داریم اینجا هم امور مربوط به اصحاب رسانه و به ویژه خبرنگاران ضابطه مند شده و بدینوسیله خبرنگاران اصلی از فرعی تشخیص داده شوند.

درصدد رفع مشکل مسکن، معیشت و حقوق خبرنگاران هستیم

اسماعیلی در ادامه سخنان خود با تاکید به اینکه در حال حاضر با توجه به نیازهای معشیتی و حقوق و همچنین نیاز به مسکن خبرنگاران درصدد و مصمم به رفع و حل آنها هستیم، اظهار داشت: تا یک سامانه جامع و کامل از اطلاعات خبرنگاران واقعی و اصلی نداشته باشیم تا خبرنگارانی که کار و فعالیت اصلی آنها خبرنگاری و امور خبری ست و برخی نیز کار فرعی یا خبرنگار نیستند در حوزه ای کار فرعی انجام می دهند و ارتباط مستیقم ندارند تفکیک نشود بطور یقین در ارائه تسهیلات و ... ناعادلانه عمل خواهد شد.

معاون مطبوعاتی و مدیر کل مطبوعات داخلی از جنس خبرنگار هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: همکاران من فرشاد مهدی پور معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی و همچنین ایمان شمسایی مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی هر دو از جنس خود خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند و از کف کار رسانه ای شروع به فعالیت کرده و آگاه و مشرف به مسائل و مشکلات خبرنگاران و فعالان رسانه ای هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.