شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳؛

فیلم سیاه و ضدمقاومت «تب مدیترانه» نماینده سینمای «فلسطین» شد

فیلم سینمایی «تب مدیترانه»

سینماپرس: فلسطین «تب مدیترانه» را برای شرکت در رقابت اسکار نود و پنجم انتخاب و معرفی کردند.

به گزارش سینماپرس، فلسطین با فیلم «تب مدیترانه‌ای» به اسکار می‌رود. فلسطین از سال ۲۰۰۳ تا کنون ۱۵ فیلم به اسکار بین‌المللی معرفی کرده است.

این فیلم ساخته ماها حاج درباره پویایی دوستی مردانه و فشار زندگی در اشغال است. این فیلم درباره مردی به نام ولید به عنوان یک مرد خانواده است که افسردگی وی مانع از این می‌شود تا رویاهایش را برای نویسنده شدن دنبال کند و به مسیری کشانده می‌شود که تراژدی در انتظارش است.

«تب مدیترانه‌ای» محصول مشترک فلسطین، آلمان، فرانسه، قبرس و قطر است.

کارگردان گفت ایده این فیلم ۵ سال پیش به ذهنش رسید و فیلمش را ساخته تا نشان دهد فلسطینی‌ها تا چه حد با ناامیدی روبه رو هستند و هر جا زندگی کنند، چه در غزه، کرانه باختری، یا در مرزهای اشغالی توسط رژیم صهیونیستی و یا در تبعید، حس زندانی بودن آنها را رها نمی‌کند.

مکان فیلم در حیفا می‌گذرد و کارگردان تاکید کرده که حیفا برای تاریخی بودنش و این که در سال ۱۹۴۸ اشغال شد به عنوان مکان فیلم انتخاب شده و وی می‌خواست یادآور شود که این شهر در آن زمان به شهر ارواح بدل شد و مردمی که آنجا زندگی می‌کردند مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.

با معرفی این فیلم‌ها شمار کشورهایی که تکلیف‌شان برای اسکار روشن شده به ۶۱ کشور رسید. گرجستان، هند، لوکزامبورگ، لیتوانی، نیوزیلند، مقدونیه شمالی از دیگر کشورهایی هستند که در روزهای اخیر نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.