چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

تام هنکس؛

بازیگر سرشناس هالیوودی رمان نوشت

تام هنکس

سینماپرس: بازیگر سرشناس هالیوودی برای اولین بار یک رمان نوشت و هم‌زمان گفت در طول دوران کاری‌اش تنها در ۴ فیلم که واقعاً خوب بوده‌اند بازی کرده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از یاهو نیوز، تام هنکس پس از ۳ دهه حضور در هالیوود می‌گوید در کارنامه‌اش فقط ۴ فیلم دارد که شایسته این هستند که «واقعاً خوب» نامیده شوند.

بازیگر برنده اسکار که در ژانرهای مختلف و در نقش‌هایی از «فارست گامپ» تا «الویس» ظاهر شده اعلام کرد رمان آینده‌اش با عنوان «ساخت یک شاهکار سینمایی دیگر» ۹ می ۲۰۲۳ منتشر می‌شود. داستان این رمان درباره ساخت یک فیلم ابرقهرمانی چند میلیون دلاری و کمیک بوکی است که پایه ساخت این فیلم شده است.

هنکس گفت: کسی نمی‌داند یک فیلم چگونه ساخته می‌شود؛ گرچه همه فکر می‌کنند می‌دانند. من فیلم‌های زیادی دارم که فکر می‌کنم از وسط آنها فقط ۴ عنوان واقعاً شایسته خوب باشند و هنوز از اینکه چطور فیلم ساخته می‌شود متعجب هستم. از جرقه‌های اولین ایده‌ها تا رسیدن تصویر روی پرده نقره‌ای در کل یک فراینده معجزه‌وار رخ می‌دهد.

وی افزود: فیلمسازی کار بسیار سختی در یک بازه زمانی طولانی است که لحظه‌های شاد بسیاری دارد و البته به همان اندازه حس نفرت هم دارد. این کار بزرگ‌ترین شغل جهان و گیج‌کننده‌ترین کاری است که من می‌شناسم.

به گفته پنگوئن رندوم هاوس که ناشر رمان جدید وی است، این رمان به نوعی دربرگیرنده تغییری که پس از جنگ جهانی دوم در آمریکا و فرهنگ آن ایجاد شده هم هست.

هنکس گفته هر شخصیت این کتاب دارد کاری را انجام می‌دهد که خود وی هنگام ساخت یکی از فیلم‌هایش تجربه کرده و در عین حال به کشف فلسفه آن یا درسی مهم رسیده است. داستان فیلم از سال ۱۹۴۷ با بازگشت یک سرباز از جنگ شروع می‌شود و برادرزاده وی پس از سال‌ها تصمیم می‌گیرد عموی از جنگ بازگشته‌اش را در قالب قهرمان جنگ جهانی دوم در یک کمیک بوک تصویر کند. بعدها در دوره معاصر کسی این کتاب را کشف می‌کند و تصمیم می‌گیرد تا برمبنای آن یک فیلم ابرقهرمانی بسازد.

هنکس پیشتر گفته بود که بلافاصله پس از موفقیت «فارست گامپ» - که احتمالاً باید در میان یکی از ۴ فیلم بسیار خوب او جای داشته باشد- احتمال ساخته شدن دنباله آن مطرح و رد شد.

وی در تشریح عجیب بودن دنیای فیلم‌سازی گفت کار هوشمندانه‌ای که انجام داده این بوده که هرگز قراردادی امضا نکرده که تعهد به بازی در دنباله یک فیلم را داشته باشد.

این کتاب دومین تجربه نویسندگی تام هنکس است و وی قبلاً یک مجموعه داستان کوتاه منتشر کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.