چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

وقتی میل به دیده شدن «مدیر صدا و سیما» را به مجری‌گری می‌کشاند؛

مدیر شبکه آموزش: بخشی از «رویانیوم» انجام آزمایش‌های علمی و باحال است که من این قسمت را اجرا می‌کنم!

علی عبدالعالی

سینماپرس: مدیر شبکه آموزش با اشاره به برنامه جدید این شبکه با نام «علمی طور» بیان کرد که فرم واقعیت افزوده یا تصاویر سه بعدی این برنامه تاکنون در تلویزیون دیده نشده است.

به گزارش سینماپرس، علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش که قرار است با بشیر حسینی در مسابقه «رویانیوم» شبکه سه همکاری داشته باشد درباره این برنامه به مهر بیان کرد: من در «رویانیوم» نقش کوچکی دارم. بخشی از رویانیوم انجام آزمایش‌های علمی و باحال است که من این قسمت را اجرا می‌کنم.

وی درباره این آزمایش‌ها توضیح داد: انجام چنین آزمایش‌هایی در قاب تلویزیون و با این حجم و اندازه دیده نشده است. بعضی از این آزمایش‌ها هم خطرناک است و امیدوارم دیدنش حال مردم را خوب کند.

آزمایش‌های علمی «رویانیوم» کپی نیست

عبدالعالی درباره کپی بودن یا نبودن برنامه عنوان کرد: من درباره بخشی که اجرا می‌کنم فقط می‌توانم توضیح بدهم که این مدل، کپی از کار خاصی نیست ولی اینکه چه آزمایشی در چه ابعادی انجام دهیم بالاخره حتماً نگاهی به آزمایش‌های جهانی داریم و منحصر به این طرف نیست.

مدیر شبکه آموزش در ادامه درباره برنامه‌های جدید این شبکه نیز اعلام کرد: مدت‌هاست عده‌ای که تکنولوژی نمی‌شناسند از برنامه‌هایی می‌گویند که در قالب «واقعیت افزوده» ساخته می‌شوند یعنی تصویری در صحنه نیست ولی مردم آن را می‌بینند اما ما تاکنون چنین برنامه‌ای در تلویزیون نداشته‌ایم.

«علمی طور» در قالب واقعیت افزوده

وی ادامه داد: برنامه‌ای خواهیم داشت به اسم «علمی طور» که در این قالب است. این برنامه قرار است درباره ماهواره‌ها یا خودروهای برقی حرف بزند و فرم آن همین مدل واقعیت افزوده است که همان تصاویر چند بعدی هم ترجمه دیگرش می‌شود.

مدیر شبکه آموزش درباره اینکه ساخت برنامه براساس تصاویر سه بعدی به چه تجهیزاتی نیاز داشت بیان کرد: قطعاتی را از خارج از کشور تهیه کردیم که البته نسبت به یک برنامه تلویزیونی هزینه آن چنانی نداشت. این برنامه سه مجری دارد و باید مجری‌ای داشته باشد که به کار علمی مسلط باشد.

شبکه آموزش نباید سلبریتی زده شود

مدیر شبکه آموزش درباره برنامه‌های شاخص این شبکه و ادامه آنها عنوان کرد: ما برنامه‌های شاخص خواهیم داشت اما با نوعی تغییر فرم همراه خواهد بود. اینها قالب و روایتی جذاب و نو دارد. مثلاً برنامه‌ای داریم که روایت نخبه‌های کشورمان است اما جذاب است.

وی درباره ادامه برنامه‌هایی مثل «قند پهلو» اضافه کرد: حتماً برخی از برندها با اصلاح فرم ادامه پیدا می‌کنند چون برنامه‌هایی بوده‌اند که مخاطب داشته‌اند.

عبدالعالی درباره همکاری با چهره‌ها در برنامه‌ها عنوان کرد: شبکه آموزش نباید سلبریتی زده شود و مفاهیم و برنامه‌ها باید توسط افراد علمی آموزش داده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.