چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

به دلیل «عدم دقت تاریخی»؛

اکران و پخش عمومی «خروج: خدایان و پادشاهان» را پس از گذشت ده سال در مصر ممنوع اعلام شد

فیلم سینمایی «خروج: خدایان و پادشاهان -Exodus: Gods and Kings»؛ اکسدوس

سینماپرس: مصر فیلم حماسی انجیلی «خروج: خدایان و پادشاهان -Exodus: Gods and Kings» ساخته «ریدلی اسکات - Sir Ridley Scott» کارگردان و تهیه‌کننده انگلستانی را به دلیل آنچه آن را «عدم دقت تاریخی» خوانده ممنوع کرد.

به گزارش سینماپرس، خروج: خدایان و پادشاهان یک فیلم حماسی انجیلی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ریدلی اسکات است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. بازیگران فیلم را علاوه بر گلشیفته فراهانی، کریستین بیل، جوئل اجرتون، جان تورتورو، آرون پال، بن مندلسون، سیگورنی ویور و بن کینگزلی تشکیل می‌دهد.

این فیلم که مراحل فیلم‌برداری آن به طور عمده در اسپانیا در اکتبر ۲۰۱۳ و با فیلمبرداری اضافی در استودیو پاین‌وود در انگلستان انجام شد، به تفسیری از داستان سفر خروج موسی از مصر و هدایت قوم بنی‌اسرائیل می‌پردازد.

خروج با بودجه ۱۴۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری و فروش ۲۶۸ میلیون دلاری در سراسر جهان، که در همان زمان اکران یعنی در دسامبر ۲۰۱۴ با نقدهای ضد و نقیضی از منتقدان مواجه شد، به نوشته ان پی آر (رادیو عمومی ملی مشهور به ان‌پی‌آر) در مصر ممنوع اعلام شده است.

ناظران با تصویری که در این فیلم از شکافته شدن دریای سرخ نشان داده می‌شود و آن را بر خلاف انجیل به جای تقدیر الهی، ناشی از زلزله به نمایش در می‌آورد، مخالفت کردند. این‌ها همچنین از تصویری که از دست داشتن‌یهودیان در ساخت اهرام مصر به نمایش می‌گذارد، عصبانی هستند.

رابرت آلتر پروفسور عبری به ان پی آر گفته که فیلم اسکات دقیقاً خروج نیست بلکه پانوراماست. او این فیلم را تا حدودی شبیه کلینت‌ ایستوود (بازیگر مشهور آمریکایی) وسترن خواند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.