یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

گپ کارگردان جوان با سینماپرس؛

«استعفا» در ژانر جنایی-پلیسی اوایل زمستان با هنرمندی حسین مهری کلید می خورد/ مسئولان سازمان سینمایی در این رکورد گیشه هیچ حمایتی از «طبقه یک و نیم» نداشتند

فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم»

سینماپرس: نوید اسماعیلی کارگردان جوان سینما که این روزها فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» را در حال اکران دارد و به تازگی پروانه ساخت فیلم جدیدش با عنوان «استعفا» را نیز دریافت کرده است گفت: «استعفا» در ژانر جنایی-پلیسی اوایل زمستان با هنرمندی حسین مهری کلید می خورد؛ مهری تنها بازیگری است که تاکنون برای حضور در این فیلم قطعی شده و دلیل انتخابش هم این بود که بسیار روان و دقیق به زبان کردی صحبت می کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «پاکول» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این فیلم روایت زندگی پلیسی است که از جنوب کردستان برای حل پرونده ای در یکی از مناطق جنوبی شهر تهران می رود. من معتقدم «استعفا» یکی از استثنائات این سال های سینما خواهد بود چرا که ژانر و سبکی متفاوت با آنچه این روزها در سینما شاهدش هستیم دارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص وضعیت اکران فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» با انتقاد شدید از مدیران سازمان سینمایی اظهار داشت: مسئولان سازمان سینمایی در این رکورد گیشه هیچ حمایتی از «طبقه یک و نیم» نداشتند؛ این حرف هایی که در رابطه با حمایت ویژه از صاحبان آثار و... می شود یک شو است و بنده شخصاً تا الآن ریالی حمایت مالی از سوی آن ها دریافت نکرده ام.

اسماعیلی متذکر شد: متأسفانه در سازمان سینمایی اتفاقات عجیبی رخ می دهد؛ زمانی که بنده می خواستم فیلم اولم را بسازم فیلمنامه خودم را که بسیار دوستش داشتم رد کردند و مرا ظرف مدت ۲۴ ساعت مجبور کردند که نزد فیلمنامه نویسی بروم و فیلمنامه «طبقه یک و نیم» را از وی بخرم! جالب آنجا است که زمانی که من این فیلمنامه را به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان از آن فیلمنامه نویس خریداری کردم برادرم بازنویسی اثر را بر عهده گرفت و فیلمنامه ۴۰ صفحه ای را بدل به فیلمنامه ای ۹۰ صفحه ای کرد که در نهایت فیلمنامه نویس اجازه نداد نام برادرم در تیتراژ درج شود.

این کارگردان سینما تأکید کرد: گویا برخی افراد زدوبندهایی با برخی فیلمنامه نویسان دارند و در پشت پرده دستی در دست آن ها دارند و فیلمسازان جوان را مجبور می کنند برای شروع به کارشان از آن افراد فیلمنامه تهیه کنند که این اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده است و امیدوارم دیگر هرگز در سینمای کشورمان شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

وی در پایان این گفتگو خواستار حمایت ویژه از جوانان برای تولید آثار فرهنگی شد و گفت: من برای ساخت فیلم جدیدم تاکنون از نهادهایی مانند بنیاد سینمایی فارابی، سازمان اوج، سوره و ... درخواست همکاری داشته ام؛ خواسته من از آن ها کمک مالی نیست و تنها درخواست کرده ام در خصوص کارهایی مانند لوکیشن و... از ما حمایت داشته باشند چرا که من یک جوان هستم و مسئولان موظفند از جوانانی که برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم کار می کنند حمایت داشته باشند اما متأسفانه تا همین امروز هیچ خبری مبنی بر حمایت از سوی آن ها برای تولید این فیلم نشده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.