شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

نگاهی به وضعیت فروش فیلم ها در هفته گذشته؛

بی رغبتی برای اکران آثار در پی فروش پایین فیلم های روی پرده/ زنگ خطر موج‌جدید کرونا برای گیشه!

سالن سینما؛ گیشه؛ فروش بلیط؛ کرونا

سینماپرس: وضعیت گیشه سینماها در هفته اخیر همچون ماه های گذشته بسیار وخیم بود؛ این اتفاق در حالی است که مدیران سینمایی همچنان هیچ تدبیری برای برون رفت از این وضعیت بحرانی ندارند و رکود شدید گیشه و تولید باعث خانه نشینی و بیکاری بخش عمده ای از اهالی سینما شده است؛ با این همه زنگ خطر موج جدید کرونا برای گیشه به صدا درآمده و بی تردید در صورت بروز موج جدید کرونا در کشور وضعیت سینماها بدتر از بد خواهد شد و باید دید مسئولان سینما برای این اتفاق تدبیری اندیشه کرده اند یا خیر!؟

به گزارش سینماپرس و بنابر اطلاعات موجود در سمفا فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی طی هفته اخیر تا ساعت ۲۱ جمعه نهم دی ماه تنها ۲۲ قطعه بلیت در سراسر کشور فروخته است! بر اساس شنیده ها این فیلم که با حمایت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده میلیاردها تومان بودجه برای ساختش صرف شده است.

«طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی نیز طی هفته اخیر تنها ۶۷۶ قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت!

«دو زیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد نیز حدود ۳۸۰۰ بلیت فروخت و «جزیره فضایی» به کارگردانی سیدجواد هاشمی که برخی افراد امید زیادی برای جذب مخاطبش داشتند در هفته گذشته تنها توانست حدود ۶۴۰۰ قطعه بلیت در سراسر کشور بفروشد! رقمی فاجعه بار برای فیلمی که انتظار می رفت در شرایط حساس کنونی سینماها نجات بخش گیشه باشد!

برخلاف فیلم «جزیره فضایی» که مختص کودکان و نوجوانان است انیمیشن «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری توانست تعداد بیشتری مخاطب را به سالن های سینما بکشاند و حدود ۳۵ هزار قطعه بلیت فروخت. در نهایت فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی نیز توانست حدود ۶۰ هزار مخاطب را طی یک هفته به سالن های سینما بکشاند.

نکته قابل تأمل اینکه گویا علیرغم کهنه شدن اغلب فیلم های در حال اکران کمتر پخش کننده و تهیه کننده ای راضی می شمد در این شرایط بحرانی گیشه فیلمش را به اکران برساند و این اتفاق در حالی است که صف طویلی از فیلم های آماده اکران تشکیل شده و سرمایه های بسیاری در آستانه نابودی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.