سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

با اعلام آکادمی علوم و هنرهای تصویری؛

تایید نهایی ۳۰۱ فیلم سینمایی برای شرکت رقابت «اسکار ۲۰۲۳»

مراسم جایزه اسکار ۲۰۲۱

سینماپرس: آکادمی علوم و هنرهای تصویری دیروز دوشنبه اعلام کرد ۳۰۱ فیلم سینمایی واجد شرایط در شرکت رقابت نود و پنجم هستند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، در اسکار ۲۰۲۳ شمار فیلم‌هایی که با هم رقابت می‌کنند ۳۰۱ فیلم است.

این تعداد فیلم به نسبت ۲۷۶ فیلمی که سال پیش با هم رقابت کردند خیلی بیشتر شده ولی از ۳۶۶ فیلمی که سال ۲۰۲۰ و در آغاز پاندمی با هم رقابت کرده بودند، کمتر است.

این فیلم‌ها در همه بخش‌ها می‌توانند نامزد شوند.

در این فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال از جمله «آواتار: راه آب»، «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» و «تاپ گان: ماوریک» نیز جای دارند و از سوی دیگر فیلم‌های تحسین‌شده منتقدان مانند «اشباحی اینیشرین»، «همه چیز همه جا به یکباره» و «تار» نیز در آن جای دارند.

از سوی دیگر فیلم‌های خارجی که پخش‌کننده داخلی دارند چون «در جبهه غرب خبری نیست»، «پیاز شیشه‌ای» نتفلیکس، «آرژانتین، ۱۹۸۵» و «سیزده زندگی» از آمازون و «چا چا صاف حسابی» و «رهایی» هر ۲ اپل و «خرس نیست» جعفر پناهی هم جای خود را یافته‌اند.

حماسه هندی-تالیوودی «RRR» ساخته راجامولی و و درام کره ای «دلال» ساخته هیروکازو کورئیدا هم در فهرست هستند.

امسال ۹۵۷۹ عضو واجد شرایط رای دادن، از روز پنجشنبه ۱۲ ژانویه ساعت ۹ صبح به وقت محلی تا سه‌شنبه، ۱۷ ژانویه ساعت ۵ بعد از ظهر می‌توانند آرای خود را ارسال کنند. نامزدهای رسمی اسکار ۲۴ ژانویه معرفی می‌شوند و مراسم اهدای جوایز ۱۲ مارس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.