جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

کارگردان مستند «جنایت نامرئی»:

«سلامت» اولین «تجارت پرسود» جهان است/«کرونا» به احیای اقتصاد جهان کمک کرد

سهیل سلیمی

سینماپرس: تهیه‌کننده و کارگردان مستند «جنایت نامرئی» گفت: در مستند جنایت نامرئی اسناد ویژه‌ای از وزارت دفاع آمریکا دریافت کردیم که نشان می‌داد کرونا یک پروژه از سال ۱۹۵۸ میلادی بوده است. برای پیشبرد این پروژه لازم بود از زبان فردی که از نزدیک شاهد وقایع بوده داستان پاندمی را روایت کنیم.

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی از مستند «جنایت نامرئی» با حضور جمعی از متخصصان و پژوهشگران علوم پزشکی، مدافعان سلامت و عوامل سازنده این اثر مستند در موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی برگزار شد.

مستند جنایت نامرئی که به موضوع نظم نوین جهانی و ارتباطش با سلاح‌های بیولوژیک و خصوصاً پاندمی کووید ۱۹ می‌پردازد در چهار قسمت به نویسندگی و کارگردانی سهیل سلیمی ساخته شده است. این مجموعه در راستای جهاد تبیین به بازنمایی و افشاگری گسترده‌ای درباره صنعت بهداشت و درمان، سلاح‌های بیولوژیک، ساخت یا ارتقاء بیماری‌ها، توازن جمعیت، پاندمی کرونا، مافیای علم و کنترل تولید و سانسور مقالات علمی، سایبرنتیک، جنگ‌های شناختی، اِنبیک و علوم نوین و جنگ جهانی چهارم می‌پردازد.

این مجموعه طیف گسترده‌ای از علوم مرتبط با کنترل هوشمند و نوین جهان را مورد بررسی قرار می‌دهد و ارتباط این موضوعات را با شرایط اقتصاد جهانی و اعتراضات بین المللی به فقر گسترده و موضوع جهانی‌سازی را مورد کنکاش قرار می‌دهد.

سهیل سلیمی تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان مستند «جنایت نامرئی» که به پاندمی کرونا و تاثیر آن بر روند اقتصاد جهانی می‌پردازد، در خصوص مراحل تهیه و تولید این مستند، ‌گفت: جنایت نامرئی از همان ابتدای پاندمی کرونا آغاز شد و با مسائل و موضوعاتی مواجه شدیم که بسیار عمیق‌تر از مسائل پزشکی بود. اولین نکته در این میان مسئله اقتصادی بود. گویی جهان در آستانه یک فروپاشی اقتصادی بود و جامعه از آن بی‌خبر بود. ممکن است بسیاری از نخبگان در آن برهه هشدار می‌دادند اما به طور کلی این ناآگاهی در جامعه وجود داشت.

وی ادامه داد: در یک سال اول پاندمی کرونا بحث معاملات اقتصادی در جهان را رصد می‌کردم و به این نتیجه رسیدیم که این اقتصاد در حال نابودی است و نیاز به یک حامی دارد. از سوی دیگر این بیماری به احیای اقتصاد جهان کمک می‌کند و متفکرین مختلفی از سراسر جان این نکته را گوشزد می‌کردند.

*جنگی با ابزار پاندمی و بیماری در حال رخ دادن است

سلیمی افزود: از ابتدای تحقیقات مستند جنایت نامرئی آشکار شد که سیاست همان اقتصاد است و سیاستمداران در حال مدیریت چرخه اقتصاداند و پاندمی کرونا سلاح همان جنگ اقتصادی بود. مطالعات نشان می‌داد که جنگی در حال رخ دادن است و به شکل بمباران مستمری بود که ابزار آن پاندمی و بیماری است.

تهیه‌کننده مستند «جنایت نامرئی» ادامه داد: مشخص شد هر روزه بیماری‌هایی در حال شکل‌گیری و افزایش هستند و آنچه در این خصوص دریافت کردیم یک چندم دیتاها و اطلاعاتی است که در این خصوص وجود داشته است. در حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ صفحه اطلاعات مکتوب و اسناد برای این کار به دست آوردیم.

*اسناد ویژه‌ از نقش وزارت دفاع آمریکا در پاندمی کرونا

او ضمن اشاره به اسناد موجود دخالت‌های ارتش آمریکا در همه گیری کرونا گفت: در مستند جنایت نامرئی اسناد ویژه‌ای از وزارت دفاع آمریکا دریافت کردیم که نشان می‌داد کرونا یک پروژه از سال ۱۹۵۸ میلادی بوده است. برای پیشبرد این پروژه لازم بود از زبان فردی که از نزدیک شاهد وقایع بوده داستان پاندمی را روایت کنیم و در نهایت راوی ما خانم دکتر اسکندری از دانشگاه بریتیش کلمبیا بود.

سلیمی ادامه داد: در جنایت نامرئی یکی از اتفاقات ویژه حضور دکتر امیری بود. در شرایط تعارض منافع پزشکان که خیلی از آنها حاضر به صحبت نبودند، مشخص شد که چه تعارض منافع عجیبی میان پزشکان و مردم وجود دارد. چون در میان عموم مردم افراد حاضرند هرچه دارند برای سلامتی بپردازند و سلامتی را به دست آورند. می‌توان دید برخی افراد از چنین پاشنه آشیلی چه سواستفاده‌هایی می‌کنند، برای مثال بسیاری از بیمارستان‌ها در ایام پاندمی کرونا وارد یک چرخه مالی قرار گرفتند و به طور کلی چرخه مالی عظیمی در سراسر جهان به وجود آمد. در همین شرایط است که برخی معقتدند که سلامت اولین تجارت پرسود جهان است و برخی دیگر نیز معتقدند پس از اسلحه و مواد مخدر سومین تجارت پرسود جهان است.

*خطر سرایت بیماری‌ها با حمله‌های بایوسایبرنتیک

وی در پایان ضمن اشاره به استفاده از حمله‌های بایوسایبرنتیک گفت: بعضی از اتفاقات ساده مثل مباحث آب و هوایی عادی شده و کاری در رسانه‌ها علیه آنها انجام نمی‌شود ولی در جهان افرادی حتی با زمان الکن به آنها می‌پردازند. طبق وعده‌ای که بیل‌گیتس داده بود از طریق حمله‌های بایوسایبرنتیک این امکان وجود دارد که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی مثل تلفن‌های همراه بیماری‌های مختلفی گسترش یابد. برای مثال یک بیماری مانند آبله امکان می‌یابد که از طریق موبایل منتقل شود و سلطه نظام گلوبالیستی از طریق پدیده‌های زیستی رقم می‌خورد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.