چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

در نشست «های پاور» مطرح شد؛

عظیمی: اواخر پروژه قرار شد نام من نیز در این کار باشد به همین دلیل اطلاعات دقیقی از روند تولید ندارم!

نشست خبری فیلم سینمایی هایپاور

سینماپرس: کارگردان فیلم "های پاور" در نشست رسانه‌ای فیلم در جشنواره فیلم فجر تاکید کرد درگیر مشکلاتی بوده‌اند که تنها خدا، خودش و تهیه‌کنندگانش می‌دانند.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی های‌پاور به کارگردانی هادی محمدپور و تهیه کنندگی مهدی عظیمی و اباذر جوکار و با حضور اتابک نادری، مجید پتکی، فرزاد حسنی، آرمان جوکار بازیگران فیلم، عصر امروز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه در محل پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، جوکار روز نیروی هوایی را به سلحشوران این عرصه تبریک گفته و این فیلم را به شهدای نیروی هوایی تقدیم کرد.

عظیمی در بخشی از صحبت‌های خود بیان کرد: وقتی به عنوان مخاطب فیلمی را انتخاب می‌کنم باید به این فکر باشم که یک حس و یا سوال را برای من تأمین یا پاسخ دهد. قهرمان مهمترین فاکتور برای ارتباط با مخاطب است و قهرمان یکی از ضرورت‌های سینما است و دفاع مقدس و انقلاب اسلامی قهرمانان بسیاری دارد که با سینما می‌توان آن را به جامعه معرفی کرد.

هادی محمدپور با اشاره به اینکه این فیلم بیش از ۱۰۹ دقیقه بوده اما بنا به دلایلی به ۸۰ دقیقه رسیده است، گفت: پیش از هر چیز باید بگویم مردم خوی در شرایط بدی هستند و امیدوارم رسانه‌ها در این راستا از مردم کمک بخواهند. این فیلم پروژه سنگینی درباره شهید ستاری بود چرا که محیط امنیتی بود و دغدغه‌های زیادی برای کار با ما همراه بود. خدا، تهیه کنندگان و من می‌دانیم که چه مشکلاتی داشتیم که اگر بدانید می‌گوئید چه فیلم خوبی ساخته‌اید و این یعنی من از فیلم خود راضی هستم.

شایان مهر نویسنده فیلمنامه نیز بیان کرد: من هم نویسنده و هم خبرنگار هستم. این کار مانند کارهای دیگر به من سفارش داده شد و قرار بود که یک درام تاریخی از بخشی از جنگ بود. ابتدا قرار بود شهید ستاری محور فیلم باشد اما بعد تصمیم گرفتیم شخصیت امانی را نیز که در تاریخ خیلی کم نام او آمده نیز در فیلم داشته باشیم. من کار سفارشی می‌نویسم و حتی از دانشجویان خود نیز سفارش می‌گیرم، اما این کار سخت بود چون هرچقدر از تخیل استفاده می‌کردیم می‌گفتند تاریخ چیز دیگری است.

اتابک نادری بازیگر در ابتدا به زبان ترکی خطاب به مردم خوی بیان کرد که من بچه آذربایجانم، به مردم خوی سر سلامتی می‌دهم و می‌گویم دلگیر و نگران نباش و توضیح داد: به دلیل اینکه سر صحنه فیلمبرداری بودم نمی‌خواستم در این نشست باشم اما گفتند تکلیف است و من آمدم. معتقدم جوایز و رتبه‌ها سرنوشت ساز من نبوده من با عشق کار کردم و این عشق خانه‌ای ساخته به اسم خانه تئاتر و خانه سینما و حتی اگر دلخور هم باشیم خانه خود را ترک نمی‌کنیم. ما در شرایط حادی هستیم و داغدار هموطنانمان در خوی هستیم و از همینجا با آنها ابراز همدردی می‌کنم و دست هنرمندان و ورزشکارانی که در خوی هستند را می بوسم.

فرزاد حسنی هم گفت: زمانی که بحث دفاع مقدس و ارتش جمهوری اسلامی شد بدون اینکه فکر کنم آن را پذیرفتم. لحظه‌های خوبی را با این گروه داشتم و معتقدم باید ارتش فیلم‌هایی از این دست را درباره ستاره‌های ارتش بسازد.

خلیلی مدیر جلوه‌های ویژه بصری نیز بیان کرد: در این فیلم ویژوال های پنهانی وجود دارد که اگر دیده نشود یعنی ما کار خود را خوب انجام داده‌ایم. اگر از ابتدای کار در خدمت گروه بودم ایده‌هایی می‌دادم که به بهتر شدن کار کمک کند.

عظیمی نیز بیان کرد: تهیه کننده اصلی این فیلم آقای جوکار است و اواخر پروژه قرار شد نام من نیز در این کار باشد به همین دلیل اطلاعات دقیقی از روند تولید ندارم.
محمدپور درباره ضعف شخصیت‌ها در فیلم بیان کرد: ملاک نقش پدافند و والفجر هشت بوده است که بسیار گسترده بود. به ما گفتند نقش پدافند را به تصویر کشیم که از شانس ما شهید ستاری نقش مهمی در این بخش داشته‌اند.

جوکار ادامه داد: سال‌ها در جنگ بوده و پدافندی بودم، تلاش کردیم دیالوگ‌هایی که در واقعیت بیان شده در فیلم هم هست.

شایان مهر نیز بیان کرد: هرچه می‌نوشتیم به ممیزی‌های کارشناسانه می‌خوردیم.

جوکار تاکید کرد: آیا با دیدن این فیلم پیام تلاش پدافند به مخاطب نرسیده است؟ اگر این اتفاق رخ داده که ما کار خود را انجام داده‌ایم.

محمدپور گفت: به عنوان مخاطب از کار خود راضی بوده‌ایم. کدام یک از شما می‌گوئید که شهید ستاری سال ۶۴ چند کیلو بوده است و اتابک نادری کاملاً شبیه او گریم شده است. حالا یک نفر آمده و فیلم منصور را ساخته و یک چهره از شهید ستاری را برای مخاطب جا انداخته که کار را برای من سخت کرده است.

نادری گفت: در پروژه منصور من هم حضور داشتم و می‌خواهم بگویم که اصلاً نباید دو فیلم را قضاوت کنیم چرا که نگاه‌های مختلفی وجود دارد، به عنوان مثال بسیاری از بازیگران نقش رضاشاه را بازی کرده‌اند که هرکدام شمایل متفاوتی دارند. مهم این است که مخاطب با روایت ما همراه باشد.

فرزاد حسنی بیان کرد: بازیگری برای من تفنن نیست و اندازه آن برای من مهم نیست بلکه اهمیت پروژه برای من مهم است و بازیگری برای من جدی است. سال‌ها به عنوان مجری در جشنواره کنار شما حضور داشتم و امروز که فیلم در جشنواره داشتم وظیفه خود می‌دانستم که در این نشست حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.