پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

اهمیت پاسداشت آیین های ایرانی و اسلامی در سینما و تلویزیون/۳

منافی ظاهر: پرداختن به آیین و سنن، فرهنگ و رسوم قدیمی باب میل بسیاری از مدیران فرهنگی نیست و همین اتفاق باعث شده تا بیگانگان بتوانند فرهنگ و آیین خود را وارد کشور ما کنند

اهمیت پاسداشت آیین های ایرانی و اسلامی در سینما و تلویزیون-فرحناز منافی ظاهر

سینماپرس: فرحناز منافی ظاهر بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه نوروز ۱۴۰۲ در خصوص اهمیت پاسداشت آیین های ایرانی و اسلامی در سینما و تلویزیون گفت: پرداختن به آیین و سنن، فرهنگ و رسوم قدیمی باب میل بسیاری از مدیران فرهنگی نیست و همین اتفاق باعث شده تا بیگانگان بتوانند فرهنگ و آیین خود را وارد کشور ما کنند! این بسیار تلخ و تأسف بار است که ما دست روی دست گذاشته ایم و هیچ اقدامی برای ترویج تاریخ و فرهنگ و هویت ملی مان انجام نمی دهیم تا نسل جوان و نوجوان مان با این آیین و سنن پسندیده آشنا شوند.

بازیگر فیلم های سینمایی «روزی که خواستگار آمد» و «خوابگاه دختران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: رسم و آیین تاریخچه و هویت و فرهنگ هر کشور و جامعه ای است. برای همه مردمان یک سرزمین این آیین و رسوم مهم است اما افسوس که گاه پیش می آید که برای مسئولان فرهنگی و هنری یک کشور مهم نیست.

وی ادامه داد: بنده تردید ندارم که برخی مدیران فرهنگی ما حتی حاضرند عید نوروز هم برداشته شود! من در این بحث ها شرکت داشتم و می دانم این رسوم و اعیاد و فرهنگ و تاریخ باب میل برخی از این افراد نیست.

منافی ظاهر سپس با بیان اینکه ما باید هر آنچه داریم را برای ترویج بیشتر آیین و سنن نیک و پسندیده کشورمان به کار بگیریم اظهار داشت: در دنیای امروز شکل جنگ ها فرق کرده؛ ما امروزه در دنیا با جنگ فرهنگی روبرو هستیم و نباید در این مبارزه کم بیاوریم. بیگانگان تلاش می کنند فرهنگ خود را وارد کشور ما کنند تا نسل جوان ما بر اساس خواسته و عقاید آن ها به پیش برود اما ما باید مانع این اتفاق شوم شویم.

این سینماگر تأکید کرد: هر آنکس که در رأس امور فرهنگی است اگر اندکی دغدغه داشته باشد باید مدیران سینما و تلویزیون را در هر سطحی که هستند ملزم به پرداختن مقوله ترویج فرهنگ، آیین و رسوم ملی و دینی که بخشی مهم از هویت ما است کند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «پدر سالار» و «رسم شیدایی» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: بی شک اگر مدیری در حوزه فرهنگ و هنر کشور وجود داشته باشد که دغدغه اش پرداختن به مقولات فرهنگی نباشد باید از پست خود برکنار شود؛ مگر می شود شخصی مدیر حوزه فرهنگی باشد اما نسبت به عدم ترویج فرهنگ و سنن ملی بی تفاوت باشد؟ من امیدوارم ما تا دیرتر از این نشده تلاش کنیم تا آیین و رسوم ارزشمند خودمان را از طریق تولیدات سینمایی و تلویزیونی به جامعه عرضه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.