چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

گفتگوی سینماپرس با کارگردان «یقه سفیدها»؛

انتقاد از جولان مافیا در حوزه اکران/ مسلخی: مخاطب هدف «یقه سفیدها» عموم خانواده ها هستند

نشست خبری فیلم سینمایی «پدران»؛ Y شهرام مسلخی

سینماپرس: شهرام مسلخی کارگردان سینما که این روزها فیلم سینمایی «یقه سفیدها» را در حال اکران دارد نسبت به جولان مافیا در حوزه اکران انتقاد کرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «پدران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: شرایط سینماها چندان باب میلم نیست چرا که در این چند روز ابتدایی که فیلم اکران شده اغلب سانس های وسط روز را به ما اختصاص داده اند که متأسفانه در این ساعات کمتر کسی به سینما می رود. اینک حدود ۳ سال از تولید فیلم گذشته و ما در این سال ها به مشکلات زیادی برای اکران برخوردیم. یک مدت شرایط کرونا بود و نتوانستیم فیلم را اکران کنیم و سپس حجم عظیم فیلم های متقاضی اکران مانع ما شدند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما تغییر دولت بود به نحوی که این فیلم برای دریافت پروانه نمایش مورد بازبینی در ۲ شورای دولت گذشته و دولت کنونی قرار گرفت و در واقع ۲ گروه نظرات خود را روی فیلم ما اعمال کردند.

مسلخی سپس با بیان اینکه هر فیلمسازی دوست دارد فیلمش بیات نشود و بلافاصله پس از تولید اثرش به اکران برسد اظهار داشت: به هر صورت شرایط متعدد دست به دست هم داد تا اکران ما به این زمان موکول شود. متأسفانه در ۲ روز ابتدایی سانس های ما فقط بین ساعت ۱ تا ۳ عصر بود و امید داریم که به مرور زمان شرایط برایمان بهتر شود و تعداد سانس ها و سالن های نمایش بیشتری به «یقه سفیدها» اختصاص پیدا کند.

کارگردان فیلم سینمایی «عاشق ها ایستاده می میرند» در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که فضای فیلم جدیدتان چگونه است و مخاطب هدف شما کدام قشر از جامعه هستند خاطرنشان کرد: «یقه سفیدها» یک تجربه جدید در فضای سینمای کمدی-اجتماعی است؛ من در آثار قبلی ام بیشتر فضای هنری را دنبال می کردم و این بار کمی تغییر رویه دادم.

این سینماگر تأکید کرد: تمام تلاش من این بود که به سمت کمدی های سخیف که این روزها باب شده نروم؛ می خواستم فیلمی بسازم که کمدی-هنری باشد و گوشه ای از رضایت مخاطبان سینما را به دست آورد. من تلاش کردم در این فیلم به نوعی از فیلم «جوکر» معروف اقتباس کنم و اتفاقاتی که در کلیت فیلم افتاد تجربه خوبی بود. خوشبختانه تعدادی از دوستان سینماگر که تا امروز فیلم را دیده اند معتقدند فضای کمدی اش درآمده و به سمتی نرفته که با شعور مخاطب بازی کند و رضایت مخاطب را با خود به همراه دارد.

وی متذکر شد: مخاطب هدف «یقه سفیدها» عموم خانواده ها هستند؛ قسمتی از این فیلم نقد سینما است و قسمت دیگر نقد سیاست. اما در کل این فیلم در حوزه آثار اجتماعی و خانوادگی جای می گیرد.

مسلخی یادآور شد: فیلمنامه این فیلم نوشته فرزاد گودرزی است و زمانی که فیلمنامه به دستم رسید احساس کردم در صورت تولید می تواند حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد. «یقه سفیدها» بزهکاری را نشان می دهد. افرادی که خود را مبری می دانند و قشر متفاوت صاحب قدرت هستند اما این اثر به هیچ وجه گزنده نیست و در حد همین فیلم های انتقادی است که این روزها در سینماها می بینیم.

این کارگردان سینما تأکید کرد: خوشبختانه با مساعدت روح الله سهرابی ممیزی زیادی به فیلم وارد نشد و به نوعی در سازمان سینمایی با ما کنار آمدند تا بتوانیم فیلم را اکران کنیم. البته ذکر این نکته ضروری است که ما فیلم را طبق پروانه ساخت تولید کرده بودیم

وی در پایان این گفتگو افزود: من همه تلاشم را کردم با اینکه فیلمم کمدی است هرگز به شعور مخاطب توهین نکنم و اثری بسازم که به راحتی برای مخاطب قابل درک و فهم باشد. متأسفانه فضای کمدی که این روزها در سینما می بینیم به شعور مخاطب توجه نمی کنند و احترام به مخاطب در آن ها از بین رفته و چند فحش و بی ادبی برای خنده گرفتن از مخاطب در این فیلم ها وجود دارد. قطعاً ساختن این گونه آثار بسیار ساده است اما من تلاش کردم خودم با خودم رو راست باشم و کمدی سخیف نسازم.

نظرات

  • ع آریان ۱۴۰۲/۰۳/۲۲ - ۱۰:۱۹
    0 0
    فیلم خوبی بود و هم به لحاظ هنری و هم به لحاظ تماشاگر پسندی غنی بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.