سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

اختتامیه جشنواره صدسالگی تالیف «مفاتیح‌الجنان» برگزار شد؛

اسماعیلی: باید کار ما به اخلاص پیوند داشته باشد تا ماندگار شود

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اخلاص «شیخ عباس قمی» برای نوشتن کتاب مفاتیح الجنان گفت: نیت الهی این محدث باعث انتشار یک اثر فرهنگی شده که در صدمین سال آن ده‌ها برابر زمان نشر آن می‌درخشد و خواهد درخشید.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی امروز، سه شنبه نهم خرداد در اختتامیه جشنواره صدسالگی تالیف مفاتیح‌الجنان گفت: شیخ عباس قمی همه شرایط یک مومن والا را داشت و با یک نیت الهی باعث شد تا یک اثر فرهنگی به نام کتاب مفاتیح الجنان در یکصدمین سال انتشار آن، ده ها برابر زمان نشر آن می درخشد و خواهد درخشید.

وی از مفاتیح به عنوان کتابی یاد کرد که در خانه همه ایرانی ها وجود دارد و جزیی از خانواده های ایرانی است، افزود: در طول دوره انقلاب و طی ۴۵ سال گذشته حدود ۲۸ میلیون نسخه از مفاتیح منتشر شده است و در سال گذشته ۲۵۰ هزار نسخه چاپ شده است. ۵۹ ناشر این کتاب را چاپ کرده اند و مفاتیح بعد از قرآن پرنسخه (تیراژ) ترین کتاب در جامعه ایرانی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اخلاص شیخ عباس قمی باعث ترویج این کتاب شده است. بارها به دوستانم در حوزه فرهنگ تاکید کرده ام کارهای مهم نیازمند عده و عده نیست. ما در مکتب قرآن یاد گرفته ایم عوامل مادی در کنار عوامل معنوی، ماندگاری را رقم می زند. کار شیخ عباس قمی برای ما متولیان فرهنگی و همه کارشناسان فرهنگی درسی است که اگر می خواهیم کار مانایی را انجام دهیم باید کار ما به اخلاص پیوند داشته باشد تا ماندگار شود و نورافشانی کند؛ همین کاری که کتاب مفاتیح الجنان انجام می دهد.

اسماعیلی افزود: گاهی تمام نهادهای رسمی و غیررسمی تلاش می کنند تا کاری را تولید کنند و هزینه های فراوانی هم صورت می گیرد ولی در یک شهرستان دوردست و گمنام عده ای جوان مخلص کاری را شروع می کنند که ناگهان سرود سلام فرمانده تولید می شود که میلیون ها عاشق آن را زمزمه می کنند.

وی اضافه کرد: ما امروز به دعا و معنویت به عنوان یکی از ارکان تمدنی انقلاب اسلامی نگاه می کنیم. در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب بیش از ۱۴ باز از معنویت یاد کرده اند و امیدوارم با گسترش معنویت بتوانیم جامعه خود را نورانی کنیم و فرزندان خود را تربیت کنیم و جامعه را آماده ظهور و تشکیل دولت عدالت گستر مهدوی بنماییم.

اسماعیلی با گرامی داشت دهه کرامت و سالروز میلاد امام هشتم گفت: حضور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) علاوه بر این که آغازگر یک دوره تمدنی جدید در جهان اسلام بوده و ما دوره درخشش تمدن اسلامی در قرون سوم تا پنجم را از همین سفر و هجرت نورانی داریم که از هجرت های تاریخ ساز در جهان اسلام بوده است.

وی افزود: این مساله در کنار آغاز دوره درخشش علمی، حضور فرزندان موسی بن جعفر (ع) را در ایران به دنبال داشت و شجره طیبه سادات همیشه منشاء خیر و برکت بوده است و این نهضت بزرگ انقلاب اسلامی به دست یکی از این سادات جلیل القدر موسوی یعنی حضرت امام خمینی (ره) رقم خورده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.