چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری «رودکی»:

«بنیاد رودکی» ظرفیت اساسنامه‌ای ویژه‌ای برای توسعه هنر به عنوان کارویژه خود دارد/یکی از تکالیف این بنیاد راه‌اندازی «آرشیو ملی هنر» است

بنیاد رودکی

سینماپرس: تفاهم‌نامه همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و تلویزیون اینترنتی آرپا با هدف توسعه دسترسی به رویدادهای هنری به امضا رسید.

به گزارش سینماپرس، تفاهم‌نامه همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و تلویزیون اینترنتی آرپا با حضور مهدی سالم مدیرعامل این بنیاد و مسیح مشهدی تفرشی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با هدف توسعه دسترسی به رویدادهای هنری به امضا رسید.

مهدی سالم مدیرعامل بنیاد در این رویداد با تبریک ایام ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت، به نقش و جایگاه این مجموعه پرداخت و اظهارداشت: بنیاد رودکی ظرفیت اساسنامه‌ای ویژه‌ای برای توسعه هنر به عنوان کارویژه خود دارد.

وی گفت: این بنیاد در راستای توسعه هنر و عرضه محصولات فرهنگی و ایجاد عدالت فرهنگی به عنوان ماموریت بالادستی علاوه بر استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای تاکید ویژه‌ای برای بهره‌مندی از تلویزیون اینترنتی دارد که این مهم می‌تواند ابزاری برای توسعه الگوهای فرهنگی هنری اسلامی- ایرانی باشد.

سالم افزود: با امضای این تفاهم‌نامه دسترسی عموم مردم به رویدادهای فضاهای فرهنگی در اختیار بنیاد، شامل تالار وحدت، برج-موزه آزادی و فرهنگسرای نیاوران آسان‌تر می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی بیان کرد: یکی از تکالیف این بنیاد راه‌اندازی آرشیو ملی هنر است که با امضای این تفاهم‌نامه گامی اساسی برای این هدف برداشته شده و دسترسی هنرمندان و پژوهشگران به آرشیو ملی هنر تسهیل خواهد شد.

وی، توجه به موضوع اقتصاد هنر را از جمله اولویت‌های بنیاد فرهنگی و هنری رودکی عنوان کرد که در این تفاهم‌نامه به آن پرداخته شده است.

مسیح مشهدی تفرشی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد و موسس تلویزیون اینترنتی آرپا نیز در این نشست ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت ثامن الائمه(ع) و تشریح خدمات این شرکت گفت: شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد و مجموعه تلویزیون اینترنتی آرپا با بهره‌مندی از تمام زیرساخت‌های در اختیار خود زمینه را برای خودشکوفایی فرهنگ و هنر فراهم می‌کند.

وی امضای تفاهم‌نامه بنیاد فرهنگی هنری رودکی با شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد و شبکه تلویزیونی آرپا را حاصل درایت مدیران این بنیاد خواند و گفت: این تفاهم‌نامه فرصت مناسبی برای تعامل حوزه فرهنگ و هنر و اقتصاد خواهد بود؛ ضمن اینکه زمینه خلق ارزش‌های فاخر را نیز فراهم می‌کند.

براساس این تفاهم‌نامه تولید، پخش و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در تمامی زیرمجموعه ‌های بنیاد رودکی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های این شبکه انجام خواهد شد.

ایجاد بستر تصویری اختصاصی برای پخش رویدادهای هنری و ادبی، همکاری مشترک در برگزاری و آماده‌سازی بسترهای فنی لازم مسابقات و رویدادها برای شناخت استعدادهای درخشان هنری و ادبی و هنری، ایجاد بستر مناسب جهت فروش بلیت در بستر آنلاین از طریق سوپر اپلیکیشن پی پاد و ارایه درگاه اختصاصی پرداخت برای بنیاد رودکی از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

همچنین همکاری در زمینه تولید و پخش رویدادهای بزرگداشت و معرفی هنرمندان در حوزه‌های مختلف هنر و ادب، تولید محتوای مستند زندگی بزرگان فرهنگ و هنر و پخش در بستر تلویزیون اینترنتی آرپا، ایجاد بسترهای فنی لازم و مناسب برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی آنلاین، همکاری مشترک برای پخش رویدادهای بین‌المللی، تولید محتوای مشترک هنری و ادبی، ایجاد شبکه اختصاصی بنیاد رودکی با قابلیت پخش به صورت برخط و ۲۴ ساعته و همکاری و آماده‌سازی بستر مناسب برای فعالیت آرشیو ملی هنر ایران از آثار موسیقی و نمایش و ایجاد بانک اطلاعاتی از دیگر توافقات بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و تلویزیون اینترنتی آرپا است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.