شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

کاظم هژیرآزاد:

سوژه‌های ناب می‌تواند درس‌های ارزشمندی را به مخاطب ارائه کند

کاظم هژیرآزاد در تشییع پیکر نصرت‌الله کریمی

سینماپرس: کاظم هژیرآزاد ضمن اشاره به رویکرد آموزشی حقوقی سریال «بازپرس»، اهمیت آگاهی از حقوق اجتماعی را بیان کرد و همراهی قوه قضاییه با صداوسیما در جهت ساخت سریال‌هایی که بخشی از دغدغه روز جامعه را منعکس می‌کند، رویکردی مهم و اثرگذار دانست.

به گزارش سینماپرس، کاظم هژیرآزاد بازیگر تلویزیون و سینما در گفت‌وگو با میزان درباره سریال «بازپرس» گفت: سریال «بازپرس» یک سریال معمایی است که به شرح پرونده‌های واقعی در ژانر پلیسی امنیتی پرداخته و از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

وی ادامه داد: برای ساخت سریال «بازپرس» از بازیگران خوبی استفاده شده است که همگی در بهبود روند سریال تأثیرگذار هستند. زمانی که برای ایفای نقش در سریال «بازپرس» انتخاب شدم و در مورد مضمون سریال اطلاعاتی را شنیدم، مطمئن شدم که این سریال یک اثر مخاطب‌پسند خواهد بود.

هژیرآزاد درباره سریال «بازپرس» بیان کرد: سریال «بازپرس» به دغدغه‌های روز مردم می‌پردازد و آموزش‌های ارزشمندی را به‌صورت غیرمستقیم و به‌واسطه زبان هنر به مخاطبان انتقال می‌دهد.

وی به سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای اشاره و تصریح کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای هنگام بازدید از روند ساخت سریال «بازپرس» سوژه‌های مطرح شده در این سریال قابل توجه دانست و تأکید داشت، سوژه‌های فراوانی برای ساخت سریال‌هایی از این‌ دست وجود دارد، بنابراین شرایط برای ادامه کار فراهم است و این سوژه‌های ناب می‌تواند درس‌های ارزشمندی را به مخاطب ارائه کند.

این بازیگر همراهی قوه قضاییه برای ساخت سریال «بازپرس» را رویکردی ارزنده دانست و اظهار کرد: همراهی قوه قضاییه با صداوسیما در جهت ساخت سریال‌هایی که بخشی از دغدغه روز جامعه را منعکس می‌کند، رویکردی مهم و اثرگذار است که با اقبال جامعه روبه‌رو می‌شود، زیرا اطلاعات و آگاهی مخاطبان به واسطه اشتراک‌گذاری تجربیات آن‌ هم به‌ واسطه زبان هنر را افزایش می‌دهد.

وی در مورد نقش خود در سریال «بازپرس» افزود: نقش فردی به نام کریمی را دارم که پیشه‌اش کفاشی است و به دلیل عدم آگاهی از قانون دچار یک مشکل بزرگ در زندگی می‌شود. در زمان اجرای نقش به این امر می‌اندیشیدم که این مشکل ممکن است برای هر فردی رخ دهد و دیدن این برنامه چقدر می‌تواند به آگاهی آنها کمک کرده و آنها را از دام‌هایی که ممکن است در جامعه برای افراد ایجاد شده باشد، دور کند.

هژیرآزاد در مورد تجربه خود و شکایت‌ حقوقی به‌منظور کسب دستمزد، بیان کرد: در زمانی که سریال «معمای شاه» به تهیه‌کنندگی علی لدنی را بازی کردم، هرگز موفق به دریافت دستمزدم نشدم. این امر تنها برای من نبود، بلکه سایر عوامل تولید از طراح صحنه تا هنرمندان دیگر نیز موفق به دریافت دستمزدهای خود نشدند، بنابراین از او شکایت کردیم، اما در نهایت آن‌قدر روند شکایت و دادرسی طولانی بود که بسیاری از هنرمندان از خیر کار گذشتند.

وی تأکید کرد: در جریان شکایت از علی لدنی بررسی‌های حقوقی به این امر اشاره داشت که در زمان بستن قرارداد باید توجه بیشتری به بندهای موجود در قرارداد می‌کردیم و از این‌ رو شکایت ما به نتیجه نرسید. این در حالی است که به گفته امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) دستمزد کارگر را باید قبل از خشک شدن عرقش به او بدهند.

هژیر آزاد اشاره‌ای به تولید سریال «سلمان فارسی» داشت و تصریح کرد: سریال «سلمان فارسی» یک سریال ارزشمند و اثرگذار خواهد بود و ساخت چنین سریال‌هایی بسیار ارزشمند است، اما متأسفانه کمبود بودجه برای این سریال نیز دردسرساز شده و زمینه نارضایتی برخی از هنرمندان این سریال را فراهم کرده است. تهیه‌کننده این اثر برای اینکه بتواند کار را پیش ببرد مجبور است از هنرمندان با دستمزدهای بسیار پایان استفاده کند و این امر به کار هنرمندان لطمه وارد می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.