شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

تعجب رمان‌نویس و مستندساز کشورمان از زودباور بودن یک سلبریتی؛

«بازیگر مارمولک» آیا حداقل این‌بار به خاطر «تشویش اذهان عمومی» عذرخواهی خواهد کرد؟!

پرویز پرستویی

سینماپرس: محمود جوانبخت، رمان‌نویس و مستندساز کشورمان از بازنشر یک ویدیوی قدیمی از شبکه ضدایرانی من‌وتو توسط پرویز پرستویی حیرت کرده و آن را نشانه زودباور بودن این بازیگر دانسته است.

به گزارش سینماپرس، محمود جوانبخت، مستندساز، رمان‌نویس و سردبیر پایگاه خبری «حرفی‌نو» نسبت به بازنشر ویدیوی قدیمی شبکه ضدایرانی منوتو در صفحه پرویز پرستویی، بازیگر ایرانی واکنش نشان داد و نوشت: این ویدیو را پرویز پرستویی دیروز منتشر کرده است. ویدیویی که مال من‌وتو است ولی او لوگوی این شبکه را حذف کرده و با این‌که بنرهایی که جلوی ماشین‌ها نصب شده، خوانا نیست، اما مدعی شده که این کاروان هدایایی است برای مردم عراق.

او در ادامه می‌نویسد: به احتمال خیلی زیاد، ماشین‌های یکی از هیأت‌های عزاداری از یکی از شهرهاست که برای دایر کردن موکب در ایام اربعین، راهی عراق هستند و ادوات و تجهیزات و نذورات مردم را برای پذیرایی از زائران به عراق می‌برند. حتی اگر ماشین‌های این هیأت‌ها هم نباشد، کاروان هدایا برای مردم عراق، حرف مهمل و پرتی است.

نویسنده رمان «گزارش اندوه» ادامه می‌دهد: اما اگر سرچ کنید، می‌بینید که این ویدیو را اول‌بار، سال گذشته درست همین روزها سایتی موسوم به ایرانیان انگلستان منتشر کرده. حالا نمی‌دانم من‌وتو هم همان پارسال این را منتشر کرده یا حتی قبل از آن یا... فرقی نمی‌کند. به هر حال، این ویدیوی قدیمی را پرستویی با کپشن جعلی در ایام اربعین در صفحه پربازدیدش که چندین میلیون نفر تعقیبش می‌کنند، منتشر کرده است.

این مستندساز دفاع مقدس می‌افزاید: به گمان من، بدتر از این دروغ‌ها را هم نسبت دهند، اهمیتی ندارد. چراغی را که ایزد برفروزد، این بنده خدا که پرستویی است، کرکسی‌ها و لاشخوری‌ها هم به اندازه بال مگسی کاری از دستشان برنمی‌آید و اثری بر نور و درخشش آن وجود نازنین ندارند، که فرمود: مصباح‌الهدایه است و سفینه نجات. اما جای افسوس اینجاست که او هرچند هنرپیشه است و به هر حال در طیف اهل هنر جای دارد، اما خب به شدت دچار سادگی و کندذهنی مفرط است؛ آن‌چنان که مثل بچه کوچکی، هر مهمل و یاوه‌ای را باور می‌کند و از آن بدتر، منتشرش می‌کند.

«آقای مارمولک» آیا حداقل این‌بار به خاطر «تشویش اذهان عمومی» عذرخواهی خواهد کرد؟!
ویدیوی نامفهوم، تکراری و جعلی شبکه من و تو که در صفحه پرستویی بازنشر شده است

جوانبخت که اینک در سفر کربلا و پیاده‌روی اربعین حسینی است در پایان می‌نویسد: این چند سطر را که خواندید در مسیر نجف اشرف نوشتم. خدا می‌داند که چند بار شرمنده مردمی شدیم که با خواهش و تمنا و التماس، جلوی ماشینمان را می‌گرفتند و دعوتمان می‌کردند که پیاده شویم تا از ما پذیرایی کنند. از خودم می‌پرسم: در این قریب به دو دهه‌ای که اربعین عراق و پیاده‌روی چنین رونق گرفته آیا پرستویی از ساز و کار ماجرا بی‌خبر است؟ یا خود را به نفهمی زده است؟ چه بدانم؟ راستش این مقدار ناآگاهی عجیب است.

پرویز پرستویی، بازیگر کشورمان در صفحه شخصی خود با انتشار یک فیلم قدیمی، نوشته است: هیچ کارگردانی با هیچ سناریویی نمی‌تونست به این کوتاهی و ایجاز سرنوشت تلخ مردم محرومی را به تصویر بِکِشهِ. عبور کاروان هدایا برای مردم عراق از کنار پیرمردی که در سطل زباله دنبال غذا می‌گرده! حکایت: چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.